יום שיא בנושא זה"ב בבית ספר בן-גוריון למוסיקה
|
||||||||||||||||
|
העיר יבנה משקיעה משאבים ואמצעים רבים אשר נועדו להבטיח את הזהירות בדרכים ולשמור על משתמשי הדרך. על-פי מדיניותו של ראש העיר, צבי גוב-ארי משקיעה העירייה בשנים האחרונות משאבים רבים בשדרוג תשתיות התחבורה, הבטיחות, טיפול במפגעים ובהדרכה והסברה בקרב הציבור, בדגש על הגילאים הצעירים. מטרתו של יום הבטיחות בדרכים הוא להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים, לחשיבות האחריות האישית של כלל משתמשי הדרך ולמחויבותם להתנהגות אחראית, שומרת חוק ומתחשבת בעת ההתנהלות בדרכים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף עיריית יבנה מציינות מידי שנה את השבוע הלאומי לבטיחות בדרכים, שמטרתו העלאת המודעות לנושא הבטיחות בדרכים וחיזוק הצורך בלקיחת אחריות אישית, במאבק בתאונות הדרכים. היום המוצלח, בניצוחה של רכזת זה״ב, חן בוסקילה, לווה בשלל פעילויות לכלל שכבות הגיל. "פתחנו את היום בתחנות זה״ב שהתמקדו בחצייה נכונה, מסיחים בנסיעה ובחציית הכביש ובטיחות באופניים. התלמידים למדו על התמרורים השונים ומשמעותם, התנסו במסיחי דעת המסכנים את הנסיעה ומסיתים את הריכוז בקרב הנהג ואשר יכולים בקלות לגרום לתאונה, תירגלו חצייה נכונה ולמדו מתלמידי שכבת ו׳ אודות תפקידם החשוב במשמרות הזה״ב", סיפרה חן. בחציו השני של היום חולקו התלמידים לפי שכבות. השכבות הצעירות יצרו סלוגנים, כרזות, פתרו תשבצים ותפזורות, צבעו ויצרו מסרים בנושא. השכבות הבוגרות ד`-ו` תירגלו ברחבת מגרש בית הספר רכיבה נכונה על גבי אופניים. התירגול כלל מסיחים, קונוסים להמחשת מפגעים בדרך, חבישת קסדה באופן מיטבי וחשיבות הקסדה. בכלל זה, הושם דגש גם על שימוש בנייד בעת רכיבה על אופניים ובזמן נהיגה. בסוף היום נהנו כולם מחידוני קהוט ברוח הלומד במאה ה- 21 וסיכמו בכיתות בשיח מעמיק על חשיבות היום והמסר שיקחו איתם התלמידים הלאה הביתה ולחיי היומיום שלהם. מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן, הודתה לרכזת זה״ב חן בוסקילה, למנהל מטה הבטיחות בעירייה, בני נסימי על הסיוע והתמיכה וברכה על הפעילות המגוונת. "בית הספר שם לפניו יעדים רבים, אך הדבר החשוב ביותר הוא חינוך לערכי הבטיחות", אמרה סלומון-כהן והוסיפה כי "בחינוך זה טמונים ערכים נוספים, סובלנות וסבלנות, הקשבה ועוד. תאונות דרכים הינן דבר שניתן למנוע עם חינוך מיטבי למודעות ולאכפתיות ציבורית. תפקידנו במערכת החינוך הינו להביא כל המידע הנדרש במסגרת החינוך לתלמידנו, כי הם השגרירים הכי טובים אחר כך בקרב המבוגרים. זהירות בדרכים זה לא רק נהיגה בטוחה, כלולים בכך המון נושאים נוספים כמו רכיבה בטוחה באופניים, חצייה בטוחה, תפקידם של הנוסעים ברכב, נראות בלילה ועוד המון ועל כך אנו עומדים כל השנה בשיעורי זה״ב ושמים דגש נוסף בשבוע הבטיחות בדרכים. שתהיה לכולנו שנה בטוחה!". |