ראש העיר מקים מינהלת להתחדשות עירונית ביבנה


ראש העיר צבי גוב-ארי החליט להקים מנהלת עירונית להתחדשות עירונית אשר תפעל לקידום מיזמי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ביבנה. המטרה היא להפוך את המנהלת לכתובת אחת אשר תספק לתושבים מידע לגבי המדיניות העירונית, תעניק ליווי צמוד ומקצועי ותייעל את התהליך עד לבחירת היזם המבצע.
     ראש העיר מקים מינהלת להתחדשות עירונית ביבנה

מטבע הדברים תהליכי התחדשות עירונית הינם בעלי אופי מקומי, מורכבים ובעלי משתנים רבים. מכאן עלה הצורך בהקמת גוף עירוני, אשר מצד אחד ירכז את המידע והמדיניות העירוניים וישקף את החוקים וההנחיות של השלטון המרכזי, ומצד שני יתן מענה יומיומי לתושבים ולעוסקים בכך.

בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום חמישי האחרון אישרו חברי המועצה את הצעתו של ראש העיר צבי גוב-ארי להקים את המינהלת לקידום תהליכים אלה. בהחלטה צוין כי "מועצת העיר תומכת בקידום מיזמי התחדשות עירונית חדשים בעיר, לרבות פרויקטים פינוי בינוי, בכלל השכונות הוותיקות, וזאת מעבר לפרויקטים המקודמים נכון למועד קבלת החלטה זו. במסגרת זו, תומכת מועצת העיר בהקמת מינהלת התחדשות עירונית תחת מנכ"ל לצורך ניהול וקידום תהליכים אלה".

ראש העיר בישר בישיבה כי החליט על הקמת המינהלת מתוך כוונה להאיץ ולהעמיק הטיפול בהתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות בתהליכים של פינוי-בינוי ותמ"א 38. המינהלת תורכב מגורמים מקצועיים ותפקידיה יכללו, בין היתר, מתן מידע לתושבים, יזמים ובעלי מקצוע בתחום ההתחדשות העירונית ברשות, קיום כנסי תושבים, הסברה והדרכה בנושא תוך תרגומם לשפות הרלוונטיות לתושבי האזור.

דובר העירייה, אריאל הלר מסר כי המינהלת תעסוק בסיוע ליזמים בקידום מיזמי התחדשות עירונית בעיר, הנגשת המדיניות העירונית לקידום תהליכי התחדשות עירונית, תיאום וסנכרון פעולות הרשות המקומית במתחמים המיועדים להתחדשות עירונית מול המחלקות הרלוונטיות בעירייה (תכנון, רווחה, שפ"ע, רישוי, חינוך וכו`), מיפוי ומעקב אחר הפרויקטים, סיוע בהאצת הטיפול בפרויקטים במחלקות התכנון והרישוי, מתן סיוע בהתארגנות תושבים, ליווי ארגון הדיירים לבחירת נציגות, בדיקת היתכנות ראשונית, סיוע לדיירים בהתארגנות לפנייה ליזמים ובקביעת העקרונות לבחירת היזם המבצע ועוד.

המינהלת תכלול מנהל/ת המינהלת בעל ניסיון רלוונטי לתחום העיסוק, מנהלי תחום תכנון וחברה, בעלי תואר אקדמי רלוונטי וניסיון מקצועי בתחומם. בהתאם לצורך תשכור המינהלת שירותים מאת בעלי מקצוע נוספים, לצורך ביצוע העבודה השוטפת (תכנון, שמאות, כלכלה, משפטים וכו`). תקצוב הפעילות השנתית ייעשה במימון העירייה (50%) ומשרד הבינוי והשיכון (50%).

ראש העיר צבי גוב-ארי: "קבענו כי לצד פיתוח העיר החדשה נאפשר את התפתחותם של האיזורים הוותיקים במטרה להיטיב עם הדיירים ולהעניק להם איכות חיים ומגורים טובים יותר. הקמת המנהלת העירונית תסייע לתושבים המעוניינים להשתתף במיזמים של התחדשות עירונית, לקבל את כלל המידע החיוני לצורך כך. ישנה חשיבות רבה לייעול שיטות ולזירוז תהליכים בתחום ההתחדשות העירונית והמדיניות שלנו נועדה להקל על הציבור בתהליך ולמזער משמעותית בירוקרטיה וחסמים".