ביבנה תרגלו בהצלחה פינוי תלמידים מכיתות במקרה של רעידת אדמה
|
לקראת התרגיל ארצי במוסדות החינוך במתווה של רעידת אדמה שייערך בחודש מרץ השנה, במהלכו יתרגלו תלמידי העיר פינוי מהיר ובטוח לשטח פתוח, נערך בשבוע שעבר בבית הספר `אביר יעקב` תרגיל בהשתתפות תלמידי בית הספר וצוות ההוראה. בשעה 10:00 נשמעה אזעקת התראה והתלמידים ביצעו פינוי מידי בסדר מופתי לשטח פתוח ובדרך הקצרה ביותר, התמקמות באזור כינוס מחוץ למבנה והפעלת תכנית פדגוגית להפחתת המתח בקרב התלמידים. צוותים מטעם העירייה וכוחות ההצלה תרגלו את מערכי החירום, פתיחת חפ"ק, הכוונת כוחות וסריקות לאיתור לכודים או נפגעים במבנה ועוד. בתום התרגיל שבו התלמידים ללימודים בכיתות. מנהל אגף הבטחון והחירום בעיריית יבנה ציון דויד אמר בפתיחת היום כי מטרת התרגיל היא לשנן את דרכי ההתגוננות והכנת התלמידים למקרה חירום שיתרחש ללא כל התראה מוקדמת. לפני התרגיל נערך מפגש הערכות בו השתתפו כלל מנהלי בתי הספר בעיר ורכזי הבטחון. מנהל ביה"ס, יהודה מסינגר סקר את הגידול בביקוש לבית הספר והתפתחותו בשנתיים האחרונות, ראשת אגף החינוך, רות שרעבי, היקל"ר סא"ל (מיל.) עוזי ערן ומפקד יחידת החילוץ וההצלה העירונית, אל"מ (מיל.) עו"ד שמואל פז פירטו את האתגרים והמשמעויות של רעידת אדמה במוסד חינוכי בשעות הלימודים. ראש העיר, צבי גוב-ארי, יו"ר ועדת מל"ח ומחזיק תיק החינוך, אמר השבוע כי "רעידת אדמה בישראל היא רק שאלה של זמן ואם נתכונן בצורה טובה נוכל להציל חיים. הכנה מוקדמת תוביל להתנהגות נכונה בשעת אמת וביכולתה להציל חיים. התרגיל נועד לוודא כשירות הכוחות תוך תיאום בין כלל הגורמים. הערכתי לצוותים העירוניים, כוחות ההצלה, צוותי ההוראה, אנשי הביטחון בבתי הספר ומתנדבי יחידת החילוץ הערוכים למתן מענה מיידי בשעת חירום. ללכידות הקהילתית ולהתנדבות של הציבור יש ערך חשוב במתן מענה ראשוני עד הגעת כוחות ההצלה הארציים. אני קורא לכל תושב אשר נכון לסייע לפנות ליחידת המתנדבים שלנו ולתרום את חלקו למען הקהילה". התרגיל נערך במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, מ"מ וסגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, מנהלי מכלולי החירום העירוניים, כוחות בטחון, חילוץ והצלה ומתנדבי יחידת הסע"ר. מנהלי בתי הספר ורכזי הביטחון במוסדות החינוך לקחו חלק בהדרכה לקראת התרגיל הארצי שיתקיים בחודש הבא. |