ושמחת! לא רק בחגך
|
ליצנות רפואית הוא תחום ברפואה האלטרנטיבית בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים שנעשה על ידי ליצנים מיוחדים הנקראים "ליצנים רפואיים", ובו נעשה שימוש בכוחו המרפא של ההומור לצורך שיפור באיכות חייהם, בתפקודם במחשבתם בהרגשתם ובמצבם של חולים. יעל הגיעה לבושה כליצנית, מלאה צחוק והומור, תלבושת מרהיבה ססגונית וצבעונית והסבירה לילדים הנרגשים: "הליצנים הרפואיים דואגים לצרכים נפשיים וחברתיים של החולים המאושפזים. הם מסיחים את דעת החולים במהלך תהליכים כואבים ומפחידים, ועוזרים להם להסתגל לשגרת בית החולים. אווירת הכיף והצחוק עוזרת להשכיח מן החולים לרגע את מחלתם ולהפיג את המתח בו הם מצויים. הליצנים הרפואיים משתמשים בכישוריהם כגון: קסמים, פיסול בלונים, סיפור סיפורים ועוד, על מנת לספק לילדים מנות כיף שתעזורנה להם להתמודד עם הרגשות הרבים שהם עלולים לחוות בזמן השהיה בבית החולים - פחד, דאגה, בדידות ושעמום". בסיום השיח וההדגמות קיבל כל תלמיד אף ליצני אדום כדי שיוכל להמשיך את היום בשמחה ולמלא עצמו בצחוק ובהומור. יעל משתפת: "לקח לי זמן להבין מה אני רוצה לעשות, במה אני רוצה למלא את היום-יום שלי. כשנחשפתי לליצנות הרפואית זה היה לי ברור שזהו התחום אותו חיפשתי ואליו התכוונתי. המקום של הליצן הרפואי הנו משמעותי מאוד ורב השפעה מבחינה רגשית, כיוון שהגוף והנפש מחוברים, אין ספק שיש לנו הליצנים הרפואיים תפקיד ושליחות מרפאה. אשריי שזכיתי להגיע לזקוקים לכך...." כי כשאתה נותן, אתה גם מקבל. בשם תלמידי בית הספר בן גוריון, ובשם כל מי שהגעת אליו ונגעת לו בלב ובנפש - תודה לך יעל על השיתוף, החשיפה והלמידה רבת המשמעות לתלמידי בית ספרנו. |