מורים ומגשרים: מחזור שלישי לקורס ההכשרה למורים בתכנית "גישור- דיאלוג אחר" בבתי הספר ביבנהושמחת! לא רק בחגךנפתחה ההרשמה לקייטנות בתי ספר והגנים בחופשת הפסח ביבנהקנסות כבדים על הדבקה פיראטית של מודעות ביבנהמשפחת בית ספר רבין חוגגת את יום המשפחהלקראת פורים:
|
||||||||||||||||
|
עשרות מורים ביבנה סיימו בהצלחה את קורס ההכשרה החדשני למורים שהתקיים במסגרת התוכנית המערכתית והעירונית `גישור- דיאלוג אחר` הפועלת ביבנה מזה 9 שנים. קורס ההכשרה הייחודי למורים, הפועל בעיר זה המחזור השלישי, הינו מיזם המופעל בכל בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ביוזמתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי, ובמימון עיריית יבנה, בשיתוף פעולה עם מנהל החינוך ומרכז רייך ובהובלת `המרכז לדיאלוג אחר` בהנהלת אורנה גילת. השאיפה המשותפת, של המרכז ושל הגורמים השונים בעיריית יבנה, היא להפוך את תהליך הגישור לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבתי הספר, כחלק מתהליך לשינוי מהותי וחיובי באקלים החברתי והחינוכי בעיר כולה. ראש העיר, צבי גוב-ארי, יזם את הפעלת תכנית הגישור בתי הספר בעיר ומעניקה למשתתפיה כלי חשוב לחיים."אנו שואפים להפוך את תהליך הגישור לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית הספר והשפעתו ניכרת באקלים החברתי-חינוכי. תכנית זו מתקיימת במחזוריות ויש לראות בה תהליך אסטרטגי לשינוי מהותי באקלים העירוני במערכת החינוך". ראש העיר בירך את המורים שלקחו חלק בקורס ואמר כי הוא מאמין ביכולתכם להשפיע ולתרום הן במרחב הבית ספרי והן העירוני. במהלך הקורס למדו המורים כלים יישומיים בגישור המבוססים על הגישה ההתנהגותית-קוגנטיבית וכוללים מיומנויות שליטה עצמית והתנהלות מחשבתית חדשה לצד למידה של שפת תקשורת אחרת, פיתרון קונפליקטים, הבנות ותובנות חדשות, שיתופי פעולה מדויקים, מנהיגות מגשרת ולקיחת אחריות אישית המובילים להתפתחות ושינויים משמעותיים במערכות יחסים, בשיח הבינאישי וביצירת אווירה חיובית בין כתלי בתי הספר וגם מחוצה להם – במשפחה, בסביבה הקרובה, בקהילה ובחברה. משתתפי הקורס מדווחים על תהליך למידה משמעותי וחוויתי במיוחד: רעות גל, בית הספר האקולוגי: "סדנת הגישור זו מתנה חסרת תקדים לקהילת יבנה ולחברה בכלל. הסדנה לימדה אותנו לא רק גישור אלא שפה. שפת הגישור כוללת הקשבה, ניסיון לפענוח נכון של מצבים, מתן זרקור על הבדלים בין עמדות, אינטרסים ועוד. כאשר יש יותר ויותר אנשים בחברה שמסוגלים לנהל ביניהם שיח גישור, הקהילה שלנו בהכרח הופכת לנעימה יותר, בעלת מסוגלות לפתרון קונפליקטים וקידום מטרות משותפות. ההשתתפות בקורס תרמה לי באופן אישי לשינויים חיוביים בחיי המשפחתיים והמקצועיים והפכה למשמעותית ומקדמת כל כך בחיי היום יום!". גלית בביג`ני, בית-הספר לאומנויות: "קורס הגישור נתן לי כלים להתמודד עם קונפליקטים כאשת חינוך וכאשת משפחה. הקורס מועבר באופן מקצועי, חווייתי ומעשי. חיכיתי לימי ראשון כדי ללמוד, לחוות, להקשיב ולהיות חלק מעולם הגישור. החשיבה לפי מאפייני הגישור מסייעת לנו לחיות בעולם טוב יותר. ממליצה מאוד לחוות חוויה מעצימה שכזו". בדומה למורים שהשתתפו במחזורים הקודמים של הקורס וכבר מלמדים בהצלחה את תוכנית "גישור – דיאלוג אחר" בבתי הספר, כך גם מסיימי קורס ההכשרה האחרון עתידים להשתלב בקרוב בהובלת התוכנית ותחום הגישור בבית הספר שלהם. קבוצת המורים תמשיך להתמקצע גם בחלק השני, בהנחייתם של קבוצת גושרים אשר יכשירו אותם להיות מגשרים מוסמכים על-פי הקריטריונים של ועדת גדות בבתי המשפט, מתוך כוונה ליישם את הנלמד ולהשפיע על דרכי ההידברות והתקשורת ולהביא לשינוי ערכי ומשמעותי באמצעות יצירת דיאלוג אחר גם במעגלים רחבים יותר, בקהילה ובחברה כולה. |