הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת


כ-500 צופים נהנו ביום שני השבוע מהצגה מרגשת ססגונית ואמנותית לכל המשפחה שעלתה על בימת היכל התרבות ביבנה במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, במסגרת פרויקט ייחודי של תאטרון הורים וילדים קהילתי בבית הספר לאומנויות ע"ש לאה גולדברג.
    
הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת
הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת-5 הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת-4 הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת-3 הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת-2 הצלחה על הבמה: תלמידים והורים מבית ספר לאומניות ביבנה העלו הצגה חינוכית מרגשת-1

השחקנים בהצגה הם שבעה ילדים, הוריהם וסבתא אחת ששיחקו באופן נפלא בהצגה בהשראת הספר `המסע המופלא של הקרפד` מאת יעקב שבתאי. במסגרת חודש הנתינה במערכת החינוך חלק מהכנסות הכרטיסים הועברו לעמותת ``שמע`` למען ילדים חירשים ולקויי שמיעה בישראל. הפרויקט נולד מתוך צורך לקדם את הקשר בין בית הספר לקהילה. ראש העיר, צבי גוב-ארי אמר בערב הצגת הבכורה כי פרויקט התאטרון מהווה סנונית ראשונה לתוצר נפלא בתחום האומניות שמוביל בית הספר, שיבח את מובילות הפרויקט והודה להורים על התמיכה.

מנהלת בית הספר, רונית הראל ויו"ר הנהגת הורים, איה יגיל והמורות לתיאטרון מורג קסטרו-גוטמן ואביבה רייסקי-לוי הודו לראש העיר, צבי גוב-ארי שנענה בשמחה ליוזמה האמנותית ותמך בפרויקט.

"זהו מחזה מקסים המספר על קרפד שלאחר מריבה עם הוריו מחליט לצאת למסע לעבר ים להד"ם. במסעו הוא פוגש דמויות שונות, אשר נותנות לו צידה לדרך. בסוף המסע, הוא מגיע חזרה לבית הוריו, עם תובנות ומסקנות על החיים. הפרויקט מקרב בין ההורים לילדיהם ובין בית הספר לקהילה", סיפרו מורג ואביבה. "לפני כארבעה חודשים יצאנו למסע אשר התחיל כחוג תיאטרון, שבו השחקנים הם הורים וילדים יחדיו. עד מהרה התגבשה קבוצה של שבעה תלמידים, שש אמהות וסבתא אחת והרגשנו את הפוטנציאל הקיים בקבוצה. אנו בטוחות שתהליך העבודה הכיל בתוכו ערך מוסף של זמן איכות בין הורה וילד, לצד קבלת כלים משחקיים לעבודה על במה. שלושה חודשים של חזרות והכנות הובילו להצגה שהצליחה למלא את היכל התרבות עד אפס מקום".

עוד כשבית הספר לאמנויות הוקם לפני כחמש שנים חלמו מורג ואביבה, מורות ובמאיות תיאטרון, על הקמת תיאטרון הורים וילדים בעיר. פרויקט התאטרון רקם עור וגידים ויצא לפועל בעזרתם ותמיכתם של ראש העיר צבי גוב-ארי אשר הביע תמיכה מלאה בפרויקט ואיפשר את מימושו, מנהלת בית הספר ויו"ר ועד ההורים. ניתן היה לשמוע מתגובות הקהל בעיר כי הורים וילדים רבים היו שמחים לקחת חלק בפרויקט מסוג כזה.