עוברים למדורה שיתופית ומפחיתים את זיהום האוויר: עיריית יבנה מפרסמת רשימת מוקדי מדורות לל"ג בעומר


לקראת חגיגות ל"ג בעומר ולנוכח המפגעים הקשים כתוצאה מבעירת המדורות, בעירייה מבקשים מציבור החוגגים להגביל את זמני חגיגות ל"ג בעומר ולאזן בין הרצון לחוג סביב המדורה לבין הנזקים האקולוגיים והאחרים כתוצאה מהבערת מדורות באופן בלתי מבוקר. מדורות מותר להדליק רק במוקדים המורשים ורק ביום רביעי (ערב חג), 22/5/19 בלבד.
     עוברים למדורה שיתופית ומפחיתים את זיהום האוויר: עיריית יבנה מפרסמת רשימת מוקדי מדורות לל"ג בעומר

ראש העיר, צבי גוב-ארי החליט לפעול גם השנה לצמצום זיהום האוויר הנגרם בשל המדורות, דבר המהווה מטרד ומפגע סביבתי הפוגע באיכות חייהם של התושבים. בעירייה קוראים להורים ולחוגגים להתארגן מבעוד מועד ולקיים מדורות שיתופיות על מנת להקטין את מספר מוקדי הבעירה ולהפחית את זיהום האוויר.

על מנת לצמצם את המפגע אך לאפשר בכל זאת את קיום מסורת החג, הוחלט בעירייה כי קיום המדורות יתאפשר בערב החג, יום רביעי 22.5.19.

בעירייה מדגישים חל איסור מוחלט על הבערת אש בגינות הציבוריות ובמדשאות, בפארקים, לאורכו של פארק נחל יבנה, בקרבת עצים וצמחיה, חניות ציבוריות, דרכי ביטחון, מתחת לקווי חשמל, עמודי תאורה ובסמוך אליהם. פקחי העירייה ואנשי משטרה יסיירו בין המדורות בכדי למנוע הדלקת מדורות במקומות שאינם מורשים. יש להימנע מהדלקת מדורות קרובות האחת לשנייה, חל איסור מוחלט לנסוע ברכב ממונע כלשהו באזור ההתקהלות שמסביב למדורות וילדים קטנים חייבים בליווי של מבוגר.

להלן מקומות מורשים להדלקת מדורות ל"ג בעומר:

שדרות דואני - רחבת השוק הישן בשטח החולי בלבד.

רח` הראשונים דרומית לרחוב מבצע חירם

רח` מבצע דני בשטח הפתוח עד נחל שורק.

שכונת נאות רבין חטיבת גבעתי פינת שד` ז`בוטינסקי.

שד` הציונות פינת גיבורי החיל.

שד` העצמאות – בשטח החולי ליד חניון תחנת הרכבת.

מהעירייה נמסר כי "הדלקת מדורות באופן מבוקר ומצומצם הוכיחה עצמה בשנים האחרונות ותרמה לירידה בזיהום האוויר. אנו שמחים על כך שהורים לילדים בבתי ספר ובגני הילדים מגלים מודעות גוברת לנושא ומקפידים לקיים מדורות משותפות על-מנת להפחית את מספר מוקדי האש וזיהום האוויר הנלווה לכך".

במקרה של שרפה יש לפעול מיידית לכיבויה ובמקביל לחייג לכיבוי אש 102. עוד נמסר כי חל איסור מוחלט על שימוש בנפצים, חזיזים וזיקוקין-דינור ואין להשתמש במגברי-קול ורמקולים.