ושוב זה קורה ביבנה! שנה שנייה ברציפות ילדי יבנה זוכים באליפות שחמטק הלאומית!
|
||||||||||||||||
|
השנה תכנית אלתרמן שחמט השיקה את אליפות שחמטק הרפתקאות בחלל אשר התרחשה במקביל לשיגור החללית הישראלית "בראשית". אליפות שחמטק הינה אליפות אינטראקטיבית לפתרון תרגילי שחמט באפליקציית שחמטק בה השתתפו למעלה מ- 400 גני ילדים וכ-250 בתי ספר מכל הארץ וכן מעל 200 מוסדות חינוך מקנדה, הולנד, אוקראינה ודרום קוריאה המשתתפים בתוכנית שחמטק מבית אלתרמן שחמט. אפליקציית התחרות עוצבה במיוחד בהשראת נושא החלל, פתרון של כל תרגיל הוסיף נקודות הן לתלמיד והן לגן ואף משפחות הילדים לקחו חלק באליפות ובכך הועצמה חשיבות עבודת הצוות ושיתוף פעולה. דובר עיריית יבנה, אריאל הלר ציין השבוע כי עפ"י מדיניותו של ראש העיר, צבי גוב-ארי שולבו לימודי השחמט בכלל גני הילדים העירוניים המשתתפים בתכנית יישובית רב-שנתית. התכנית זוכה להצלחה רבה והילדים רוכשים מיומנויות חשובות ומשמשים כשגרירים ללימוד משחק החשיבה והאסטרטגיה גם בקרב בני משפחתם. אין זה לא מובן מאליו שילדים בני 4-5 פותרים תרגילי שחמט, מפתחים מיומנויות רבות כגון מיומנויות ניהול, חשיבה אסטרטגית, מתמטית, לוגית,יצירתית, עצמאית, יכולת תכנון, דמיון, זיכרון ועוד. הניצחון הושג בזכות שיתוף הפעולה המלא בין גן "בת הים" בניהולה של ליגל אבוקרט ובנות הצוות- צביה, דניאל ואלינור לבין מדריכת השחמט מיכל קוטלר, אך הכבוד הגדול הוא לאלופי השחמט הצעירים בגן "בת הים" שעבדו קשה והוכיחו שהתמדה מובילה להצלחה וכבוד גדול לעיר יבנה! בטקס הענקת גביע ומדליות לילדים לקחו חלק מפקחת גני הילדים לידה לוי, מנהלת מחלקת גני הילדים רוחמה בן-אליעזר אשר בירכו את ילדי הגן על הניצחון, מנהלת תוכנית שחמטק לובה אלתרמן, רכזת התוכנית הלן בארי-דין והמדריכה מיכל קוטלר. אלתרמן מנהלת התכנית ריתקה את הילדים בסיפורה האישי על הדרך שעברה עד לקבלת תואר אלופת שחמט, על הנצחונות וכמובן ההתמודדות עם ההפסדים הלא מועטים בדרך שהובילו אותה להישגים גדולים. הילדים סיכמו יחד איתה שבזכות למידה מטעויות ניתן להתקדם ולהצליח גם במשחק השחמט וגם בחיים. צילום: עיריית יבנה |