שופטי "המועצה לישראל יפה" התרשמו מהעשייה העירונית המרשימה ביבנה
|
ביום שני ביקרו ביבנה ארבעה שופטים בכירים מטעם `המועצה לישראל יפה` המקיימת מידי שנה תחרות ארצית בקרב הרשויות המקומיות והמועצות האיזוריות. התחרות נועדה לעודד טיפוח סביבתי ובוחנת את ההשקעה העירונית בשירותים שמעניקה הרשות בדגש על קידום תחומי איכות הסביבה והקיימות, חזות פני העיר, גינון, גינות משחקים, תשתיות, תחבורה, חינוך, התנדבות, יוזמות ייחודיות, פעילויות חברתיות ועוד. את הביקור פתחו השופטים נורית פישמן, דוד זהבי, חנה שובל ורולי שגיא בפגישה בלשכת ראש העיר, צבי גוב-ארי ובהשתתפות הסגל הניהולי הבכיר של העירייה וסגני ראש העיר, פאלי כהן וחיים מסינג הממונה על תיק שפ"ע. ראש העיר סקר בהרחבה את ההתפתחות העירונית בכל תחומי החיים ואת תכניות הפיתוח והתשתיות שמובילה העירייה בשנים האחרונות ובראייה לטווח הרחוק. ראש העיר הציג את עשרות מבני הציבור שנבנו בעיר, את ההשקעה המרשימה בטיפוח המרחבים הציבוריים והשטחים הפתוחים, את קצב גידול האוכלוסיה, בינוי השכונות החדשות, הליכי ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות, ההשקעות בתחומי שיפור פני העיר, התחזוקה, הניקיון, החסכון באנרגיה, המיחזור ועוד. בהמשך סיירו המבקרים ברחבי העיר ונחשפו לפעילות של מנהיגות ירוקה בבית ספר האקולוגי, תערוכות בסדנה לאמנות, בגן דוכיפת התקיימה פעילות חינוכית לקידום ערכי טבע וסביבה, במרכז הקהילתי לעולי אתיופיה, במרכז גיל הזהב, בקרית הספורט החדשה המושלמת בימים אלה, בבית ``יד לבנים`` להנצחת הנופלים ובספרייה העירונית, באזור התעשייה, בשכונות הוותיקות ועוד. בכל האתרים קיבלו השופטים הסבר מקיף ממנכ"ל העירייה, דוד שטרית, מנהל אגף שפ"ע, עופר תורג`מן ומנהלי המוסדות העירוניים. בביקור שנערך ``בטרמינל`` לפינוי אשפה פניאומטי התרשמו השופטים עמוקות מהמערכת החדשנית, אשר יבנה היא העיר החלוצה בהפעלתה, ומאפשרת טיפול ושינוע האשפה באופן תת-קרקעי, ישירות מבנייני המגורים אל מרכז הפינוי, ללא מגע יד אדם. במפגש המסכם שיבחו השופטים את ראש העיר, צבי גוב-ארי על אופן הניהול המקצועי של המערכת העירונית ועל הפעילות המרשימה בתחום החינוך והקיימות המתקיימת בשנים האחרונות ביבנה. מלבד התרשמותם מיופייה וניקיונה של העיר ציינו השופטים את התפעלותם מהפעילות החינוכית והערכית המתקיימת במוסדות העירוניים, החל מהגיל הרך וכלה בגיל השלישי. השופטים שיבחו את עובדיה ומנהליה של עיריית יבנה ואת העומד בראשה אשר לדבריהם ``הצליח להדביק את כל הסובבים ברוח של עשייה קפדנית ללא פשרות תוך דבקות במטרה ומתן דוגמא אישית``. ראש העיר, צבי גוב-ארי הודה לצוות השופטים על התנדבותם ועל הזמן הרב שהקדישו בביקורם בעיר. גוב-ארי ציין את העירייה שותפה ליעדי המועצה לישראל יפה ורואה ערך חשוב בהפיכת התושבים לשותפים פעילים במאמצי הטיפוח הסביבתי ובהגברת המודעות לערכים אלו. "יבנה של היום היא מהערים היפות בישראל, תושביה גאים בה, שותפים בתהליך ונהנים לחיות ולגדל בה את הילדים. תנופת הפיתוח אינה עוצרת, ההשקעה והשיפור בתשתיות נמשכים כל העת הן בסביבת המגורים והן בחזות הכללית של העיר. תודתי למנהלי העירייה העושים ללא לאות למען העיר, קידומה ושגשוגה, תוך תכנון קפדני, קביעת יעדים ומימושם", אמר גוב-ארי. |