הידד אני קורא !
|
רכישת קריאה בגיל הרך היא תהליך של הבנת שפה כתובה. תהליך זה מתחיל בגירוי חזותי הכולל פענוח או זיהוי של מילה כתובה, ומסתיים עם הבנת הרעיון הכתוב. רכישת הקריאה מתבצעת לרוב כבר בתקופת הגיל הרך ומתמקדת בלימוד צלילים ואותיות, כלומר בחלק הטכני של הפענוח. לימוד הקריאה ממשיך בתקופת הילדות המאוחרת וההתבגרות ומאופיין בפיתוח אסטרטגיות קריאה, הבנה וביקורת של סוגי טקסטים שונים. בבית הספר בן-גוריון למוסיקה דוגלים בתהליך רכישת הקריאה במסגרת חווייתית המשלבת שירים ומקצבים כיאה לבית ספר מוסיקלי, ובכך להעמיק בתהליכי השטף והדיוק תוך תשומת לב לסימני הפיסוק והצלילים שנלמדו. ישנם מספר תנאים בסיסיים הנחוצים להתפתחות רכישת הקריאה אצל הילד: קוגניטיביים, נוירולוגיים וסביבתיים. ועל כולם מושם דגש בתהליך המורכב בבית הספר תוך שמירה על קשר רציף עם ההורים על מנת לשמר ולקדם למידה מיטבית גם בבית. הלמידה המגוונת בבית הספר כוללת למידה אישית, קבוצתית, פרטנית, למידה מקוונת לצד למידה פורמאלי, למידה חזותית ושמיעתית לצד למידה התנסותית ועוד מגוון חלופות בהוראה. הטקס המסים את תהליך רכישת הקריאה הוא בבחינת גולת הכותרת, הרגע המרגש ביותר לו מחכים הילדים וההורים, בטקס הילדים הצעירים מפגינים יכולות קריאה, ביטחון מול קהל, שיתופי פעולה ועוד. השירים הנפלאים שליוו את המופע הקסום, תודות לענת קדוש, רכזת המקהלה המופלאה שלנו, הוסיפו חן ועטפו את המופע בשלל קולות והרמוניות מרהיבות. כרגיל, גם בטקס זה שיתוף פעולה בין המחנכות לצוות המסייע היה חלק בלתי נפרד מהצלחת האירוע; ליוכי בראשי, המורה לאומנות, שעיצבה את האולם ביד רמה ובמקצועיות אומנותית השמורה רק לה – סידורי פרחים על השולחנות וסביב, במה עם צבעים עזים ושמחים, שולחנות ערוכים לכיבוד ואביזרי המחזה מקוריים. תודה מיוחדת לכל הצוות המסייע מאחורי הקלעים, בהקמת האירוע, בסיוע בהתנהלות ובסדר והתארגנות לקראת המופע המרגש; ליורם אלירון, הסגן הנפלא שלנו שתמיד נמצא בשקט ובענווה ומסייע לכולם. לרווית מור-יוסף, המורה לתקשוב, על הסיוע בחזרות ובליווי הצמוד והאישי כולל הכנת מצגת נפלאה שליוותה את המופע. ותודה לכל השותפים בוועד ההורים על הסיוע בכיבוד, בעריכת השולחנות, במתנות והברכות... ולדליה פז שהפכה מזמן לצלמת המקצועית הבית ספרית שלנו, תודה על הירתמותך בכל אירוע, וגם ביום חג זה, לצלם ולאפשר תיעוד מיטבי לפני, אחרי ותוך כדי האירוע.... תודה גדולה גם למורות סיוון איינט, לברוריה רחמים ולעופרה הסייעת הנפלאה – כיוונתן, ארגנתן ועזרתכן בחזרות היו חיזוק ענק להצלחת המופע המרגש. וכמובן.. תודה לזיו, אב הבית הנהדר שלנו, שתמיד מסייע בכל מה שצריכים, גם במתוכנן וגם בהפתעות שבדרך... מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן: "כמידי שנה אנו נערכים לטקס סיום תהליך הקריאה. כל שנה אנו נרגשים מחדש, ולא משנה כמה שכבות א` יסיימו תהליך זה, כל פעם ההתרגשות בעיצומה. לקבל את ילדי הגנים בתחילת השנה ולראות, לחוות וללוות אותם בתהליך ההתפתחות והבגרות האישית, בתהליכי הלמידה ובתהליכי החיברות שהם לומדים ומאמצים כאן בבית הספר. צוות שכבת א` היקרות אני רוצה להודות לכן על שנה נפלאה, לא פשוט להיות במעמדכן.. לפעמים מורות, לפעמים אמהות.. אבל תמיד מקצועיות, חמות ומכילות. גאה בכן וגאה בתלמידנו הצעירים ואאחל לכולם המשך הצלחה גם בשנה הבאה, עלו והצליחו!" |