"אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם...."


מאת: שרון פז-זהבי
כמאמר שירו המקסים של אריק איינשטיין, כך מרגישים תלמידי נבחרת הגישור של ביה"ס לאמנויות על שם לאה גולדברג.

    
"אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם...."
"אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם...."-3 "אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם...."-2 "אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם...."-1

תוכנית "גישור-דיאלוג אחר" הינה תוכנית מערכתית הפועלת ביבנה מזה 9 שנים ביוזמת ראש העיר ובשיתוף פעולה עם מנהל החינוך, מרכז רייך והמרכז לדיאלוג אחר. בביה"ס תוכנית זו קיימת זו השנה הרביעית.
 
תלמידי כיתות ד` לומדים במחצית הראשונה סדנת "דיאלוג אחר ושיתופי פעולה". בתום המחצית הראשונה, תלמידים המעוניינים להמשיך, מגישים מועמדות לנבחרת הגישור ומשתתפים בסדנת "מגשרים צעירים".
 
בתום הסדנה הם מקבלים תעודת מגשר צעיר ומצטרפים לתלמידי נבחרת הגישור של ביה"ס. השנה, ציינו בבית הספר את קבלתם של תלמידי נבחרת הגישור החדשים, 20 תלמידים משכבת כיתות ד`, בפעילות של כל תלמידי נבחרת הגישור והוריהם.
 
נפגשנו ביום שישי בבוקר. ההורים זכו לטעימה קטנה משיעורי הגישור של הילדים. התחלנו עם תרגיל הבלונים, בו כל הורה וילד עמדו גב מול גב כשביניהם בלון. המשימה הייתה להסתובב אחד מול השני מבלי שהבלון יפול או יתפוצץ ובלי לדבר ביניהם. השלב השני היה לעשות את אותו הדבר, אך הפעם הייתה אפשרות לדבר.
התרגיל השני- תרגיל הורדת ידיים. בחרתי ארבעה הורים. כל זוג היה צריך להוריד ידיים כמה שיותר פעמים בעשרים שניות.

התרגיל השלישי- תרגיל מנהיגות אישית (מוביל- מובל) של ילד והורה כאשר אחד מהם היה צריך לכסות את עיניו והשני- להוביל אותו תוך ביצוע משימות שונות, למשל למשל: לאכול חטיף בלי לדעת מה זה, ללחוץ יד לאנשים, לכתוב את השם על הלוח וכו` וכל זה, כמובן, כשהעיניים מכוסות.

לאחר כל תרגיל התקיים דיון קצר הקשור לגישור. כך ההורים הבינו כמה חשוב לתקשר, להקשיב ולשתף פעולה בחיי היום יום למען השגת מטרה משותפת, כשהמסר הוא: לא עוד אתה נגדי ואני נגדך, אלא אתה ואני נגד הבעיה".
בסיום החלק הזה, כל תלמיד וכל הורה קיבלו דף : האור שבי כאשר כל אחד היה צריך לכתוב לשני מחמאות ומילים טובות. כולם נהנו לקרוא את הדברים המקסימים שנכתבו עליהם.

לאחר הפעילות המהנה, חילקנו תעודות לתלמידי כיתות ד`, לסיום הכשרתם לתפקידם כמגשרים וכן תעודות לתלמידי נבחרת הגישור מכיתות ה`-ו` כהוקרה על פעילותם בנבחרת. נפרדנו מתלמידי כיתות ו` שפניהם לחטיבה.

לסיכום הפעילות קינחנו בארוחת בוקר מושקעת שהילדים וההורים דאגו להביא.
תלמידי כיתות ד` מוכנים ומוזומנים לגשר בין תלמידי ביה"ס ואף המציאו שם חדש לנבחרת הגישור: הגישוריסטים. בהצלחה בשנה הבאה!