הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים


תכנית "מפתחות" פועלת ביבנה זו השנה השנייה ברציפות במסגרתה כ-200 ילדים מקהילת יוצאי אתיופיה משתתפים בחוגים העירוניים בעלות סמלית. התוכנית מופעלת ע"י עיריית יבנה והרשת למרכזים קהילתיים ובמימון החברה למתנ"סים ומשרד החינוך.
    
הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים
הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים-5 הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים-4 הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים-3 הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים-2 הצלחה לתכנית "מפתחות" ביבנה לשילוב ילדים  מקהילת יוצאי אתיופיה בחוגים-1

תכנית ``מפתחות`` כוללת עשייה חברתית-קהילתית לטובת העמקת ההשתלבות של הילדים יוצאי הקהילה האתיופית בקרב כלל הילדים המשתתפים בפעילויות במרכזים הקהילתיים בעיר ובבתי הספר, וצמצום פערים בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. התכנית נולדה מתוך אמונה בזכותן של כלל אוכלוסיות ישראל להשתלב בפעילות פנאי איכותית. הילדים מכל בתי הספר בעיר משתלבים בהצלחה בחוגי הספורט בעיר כגון כדורגל, טניס, קפוארה, התעמלות קרקע, כדורסל, טקוואנדו, קראטה והגנה עצמית, גלגיליות, חוגי לימוד אנגלית, ציור, פיסול, מחול, ג`אז, היפ-הופ, תיאטרון, בישול, מדעים ורובוטיקה, שחמט, כינור, סקסופון, אורגנית, גיטרה, צ`לו, פסנתר ועוד.

ראש העיר, צבי גוב-ארי, התייחס בדבריו לאירועים האחרונים על רקע התקרית הקשה בה נורה הנער סולומון טקה ז"ל ואמר כי חובה יהיה לבדוק עד תום את נסיבותיה. "יבנה היא עיר מיוחדת מיתר הערים בהשקעה ובתכנון ארוך טווח תוך חיבור העולים שהגיעו מאתיופיה וממדינות אחרות ויצירת קהילה מיוחדת וחמה. מרחיב את הלב לראות את שילובם וקליטתם המוצלחת וכך אני רוצה להמשיך ולראות את העיר. כזכור לנו, לפני כ-20 שנה היה בעיר בית ספר ``עציון`` אשר אוכלס כולו בילדים בני העדה. החלטנו לסגור את המוסד בכדי ליצור קהילה אחת משולבת בה כולם לומדים יחדיו. לעולם לא נאפשר מצב בעיר של אפלייה וגזענות ולכן אני דורש מכל תושבינו להבין כי יבנה היא בית ואל לנו להרים יד ולפגוע בה. אני שמח על הצלחת תכנית מפתחות והיכולת שלנו להסיר את הקושי להנגיש את שפע הפעילות לאוכלוסיה. תודתי לכלל השותפים ולמובילת התכנית סמדר נבון על הרחבת היריעה והמקצועיות".

התכנית פועלת המרכז הקהילתי שז"ר בהובלתה של סמדר נבון, רכזת התכנית, אסנת שמחה, והמגשרת וועאלם גטהון. ``מפתחות`` זכתה לאהדה והצלחה רבה בקרב הילדים והוריהם ביבנה ומאפשרת לכ-200 ילדים מכיתות א`-ה` להשתלב בחוגים מגוונים בשעות אחר הצהריים מבלי שהמחסום הכלכלי יעמוד בדרכם, לאפשר דינמיקה חיובית וליצור קבוצות שווים וקשרים עתידיים בינם לבין חבריהם לחוג. בזכות תכנית זו השתלבו ילדים רבים שלא השתתפו בעבר בחוגים. התלמידים אותרו דרך בתי הספר והמתנ"ס כאשר ההשתתפות בתוכנית הינה בתשלום סמלי של עד 100 שקל לשנה.

במפגש סיום שנת הפעילות שנערך השבוע במתנ"ס נאות שז"ר השתתפו ראש העיר, צבי גוב-ארי, חבר המועצה, שחר סימנה, יו"ר הנהלת הרשת למרכזים קהילתיים, גדי ליפשיץ, מנהל הרשת למרכזים קהילתיים, אלי אלוש, דובר העירייה, אריאל הלר, מנהל המחלקה לספורט, שאול דוד, עובדי אגף החינוך ואגף שירותים חברתיים, מדריכים, הורים, תלמידים ואורחים נוספים. בפתיחת הערב הופיעו ילדי אנסמבל כלי קשת של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחו של המורה דוד סווידגל. במהלך הערב סיפר דודו ליג`עלם את סיפור המסע האישי ומעורר ההשראה שלו ושל משפחתו שעלו מאתיופיה לישראל ועל האומץ, החלומות והשאיפות.

מנהל תוכנית מפתחות בחברה למתנ"סים, מני יאסו אמר כי "הפרויקט פועל ב-52 יישובים בישראל והעיר יבנה היא אחת הערים בהם ``מפתחות`` פועל באופן משמעותי ומוצלח ביותר. לפני שיצאנו לדרך נפגשנו עם ראש העיר, צבי גוב-ארי אשר לא חסך באמצעים בכדי לממש את התכניות ורתם לכך את כלל הגורמים העירוניים. התוצאות נפלאות ואין דבר יותר יפה מאשר לראות את הילדים משתלבים בהצלחה בכל המסגרות ולשמוע את שביעות הרצון של המשפחות".