אוספים ולא נקנסים


לצד אכיפה שוטפת של איסוף צואת כלבים במהלך כל שעות היום, הונחו פקחי העירייה, להגביר את האכיפה ברחבי העיר, בדגש על הגינות הציבוריות.
     אוספים ולא נקנסים

במהלך השנה מבצעים פקחי העירייה אכיפה כנגד ``התופעה המלכלכת`` של בעלי כלבים שאינם טורחים לאסוף את צואת כלביהם, כלבים משוטטים ללא רצועה המוחזקת בידי אדם המסוגל לשלוט בכלב או כלבים המוחזקים ללא רישיון או בהיעדר חיסון תקף. בעקבות ריבוי פניות בנושא מגבירה העירייה את ביצוע האכיפה כנגד בעלי כלבים שמתנהלים בניגוד החוק.

 

בעלי כלבים אשר יאפשרו לכלביהם לשוטט בציבור ללא השגחה צפויים לקנסות כספיים בגובה של 500 ש"ח, בעלי כלבים שלא יאספו את צואת כלביהם צפויים לקנס בגובה 475 ₪. חשוב לציין כי בהתאם לחוק העזר העירוני מחויבים בעלי הכלבים לשאת עימם שקית איסוף לגללים.  

האכיפה תתבצע בכל השכונות בעיר, בגינות הציבוריות, בפסי הירק ובמרחבים הציבוריים.

"בעלי הכלבים מחויבים לדאוג לנקות אחריהם, להצטייד בשקית איסוף מבעוד מועד ולוודא כי כלבם קשור ברצועה. אנו אוהבים כלבים אך לא נאפשר פגיעה באיכות החיים, מטרד ופגיעה בביטחון התושבים, כך תהיה לכולנו איכות חיים טובה יותר", אומר פליקס אלימלך, מנהל המחלקה לאיכות הסביבה.

בהתאם להוראות חוק עבירות מנהליות וחוק העזר העירוני ליבנה מחויבים בעלי הכלבים, להחזיק את כלבם בתחומי הבית ולהוליכו ברצועה בהתאם לתקנות בזמן היציאה מתחום זה. למותר לציין, כי החובה להוליך כלב ברצועה מבטיחה שמירה על שלום וביטחון הציבור. חובה נוספת החלה על בעלי הכלב הנה באיסוף צואת כלבו.