הרשות לביטחון קהילתי ביבנה למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול
|
|||||||||||
|
החלטה חדשה של המשרד לביטחון פנים בהובלת השר גלעד ארדן הובילה להקמת רשות פנים ממשלתית ייעודית למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול שתאפשר לקבוע מדיניות לאומית אפקטיבית בנושאים אלה וליישמה תחת קורת גג אחת. כזכור, עד כה פעלו שלוש תוכניות תחת המשרד לביטחון פנים: "מציל"ה", "הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול" ותוכנית "עיר ללא אלימות". בתהליך שארך כשנתיים ובהחלטת הממשלה הוחלט על פירוק הרשות למלחמה בסמים והקמת רשות חדשה שתאחד את שלושת הגופים יחד "הרשות לביטחון קהילתי". בני הנוער, ההורים והצוות החינוכי בעיר מקבלים מידע על הנזקים בשימוש בחומרים פסיכואקטיבים, וכן כלים להתמודדות עם לחץ חברתי, חוסן אישי, שליטה עצמית, מיניות בריאה, דימוי עצמי ועוד נושאים רבים המעסיקים את כולנו בחיי היום-יום. בנוסף, פועל המשרד יחד עם סיירת ההורים, אשר מסיירת בעיר בלילות שישי בערב. מנהל הרשות "ביטחון קהילתי", בועז בן-גל: "בשנה הקרובה נשתף פעולה יחד עם בני הנוער, ההורים והצוותים החינוכיים, נעביר סדנאות ונדאג לצייד את המקומות השונים המהווים מוקדי פנאי ובילוי לרווחת בני הנוער בעיר. נקיים סדנאות הורים מרתקות ואלה יקחו חלק פעיל בכדי לקבל כלים מאנשי מקצוע המובילים בתחום". ראש העיר, צבי גוב-ארי אשר אישר את הפעלת התכניות בעיר ומלווה את הנושא מקרוב אמר השבוע כי "הרשות החדשה הינה תכנית לאומית שחזונה מניעת התנהגויות מסוכנות בקרב כלל הקהילה לצד יצירת אקלים עירוני המקדם ערכים של כבוד הדדי, סובלנות, הידברות והנגשת הידע של שמירה על בריאות הגוף והנפש. ריכוז הנושא תחת קורת גג אחת ובראייה מערכתית יסייעו בידנו להגיע להישגים מיטביים בתחום החינוך, חינוך למניעת שימוש בסמים ואלכוהול וצמצום תופעת האלימות". |