יבנה זכתה בפרס "עיר פורצת דרך" בתחום הסביבתי


עיריית יבנה זכתה באות עירייה ירוקה ופורצת דרך לשנת 2019 במסגרת ועידת Green Ten לקידום סביבה ירוקה בישראל. ראש העיר, צבי גוב-ארי: "אנו פועלים להמשיך ולהעניק לתושבים סביבת מגורים ירוקה יותר ולהטמיע תהליכים בני קיימא בשגרת העבודה השוטפת של הרשות".
    
יבנה זכתה בפרס "עיר פורצת דרך" בתחום הסביבתי
יבנה זכתה בפרס "עיר פורצת דרך" בתחום הסביבתי-2 יבנה זכתה בפרס "עיר פורצת דרך" בתחום הסביבתי-1

ועידת Green Ten המובילה לקידום הסביבה הירוקה בישראל בערים וברשויות מקומיות העניקה ביום שלישי, 14.1.2020 לעיריית יבנה את אות "קלינטק" לשנת 2019 כעירייה ירוקה ופורצת דרך ונבחרה לאחת הרשויות הירוקות בישראל. בכנס רב משתתפים שנערך בכפר סבא בהשתתפות השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, ראשי רשויות, ראשי המשרד להגנת הסביבה ומנהלים בכירים זכתה יבנה באות היוקרתי.

זו הפעם השישית שהעיר יבנה זוכה בפרס היוקרתי כאשר בשנים האחרונות זוכה העירייה להערכה על פעילותה בתחומים אלה ונחשבת לאחת הערים הטובות בישראל בכל פרמטר אפשרי. בתהליך השיפוט נבחנו מדדים שונים כגון ניהול עירוני בר-קיימא, התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה מתחדשת, מחזור והפרדת פסולת, שימוש בתחבורה, בניה ירוקה, גינון בתחום הרשות, מים ושפכים, חינוך סביבתי ועוד.

בנימוקי הוועדה נכתב: "ההחלטה לקחה בחשבון מכלול של קריטריונים בתחומי הסביבה והקיימות בהם יישום אסטרטגיות לחיסכון במים וחשמל, ניהול עירוני בר-קיימא, מחזור, קידום התחבורה הציבורית, חינוך סביבתי, ישום עקרונות בניה ירוקה ועוד". מנכ"ל העירייה, דוד שטרית ייצג את העירייה בטקס והודה בשם ראש העיר לצוות השיפוט ולמארגני הוועידה.

ראש העיר, צבי גוב-ארי: "אני גאה שעירנו הפכה לעיר מודל המאפשרת צמיחה משפחתית ואישית מיטבית. אנו פועלים להעניק לתושבים סביבת מגורים ירוקה יותר ולהטמיע תהליכים בני קיימא בשגרת העבודה השוטפת של הרשות. הערכתי לעובדי העירייה המסורים על הפעילות המבורכת לקידום ערכים אלה תוך מחויבות להמשיך ולקדם את החזון הסביבתי גם בשנים הבאות".
 
פורסם: 15.01.2020