סכנות ברשת? יש מה לעשות! שמים את הדור הצעיר במרכז


שיתוף פעולה חשוב ויוצא דופן בין עיריית יבנה ולשכת עורכי הדין בישראל – מחוז המרכז יאפשר לתלמידים להבין טוב יותר את הסכנות ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
    
סכנות ברשת? יש מה לעשות!  שמים את הדור הצעיר במרכז
סכנות ברשת? יש מה לעשות!  שמים את הדור הצעיר במרכז-4 סכנות ברשת? יש מה לעשות!  שמים את הדור הצעיר במרכז-3 סכנות ברשת? יש מה לעשות!  שמים את הדור הצעיר במרכז-2 סכנות ברשת? יש מה לעשות!  שמים את הדור הצעיר במרכז-1

כנס מקצועי ראשון מסוגו בעיר נערך ביום שני, 13.1.20 באשכול הפיס ביבנה תחת הכותרת "שמים את הדור הצעיר במרכז", בחסותו של ראש העיר צבי גוב-ארי, בשיתוף לשכת עורכי הדין בישראל- מחוז מרכז, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, יחידה 105 במשטרת ישראל ובהובלת יו"ר ועדת הקשר יבנה עו"ד עדי כרמלי ועו"ד רעות שדה. במסגרת הפרויקט ייפגשו במהלך שנת הלימודים כ-40 עורכי דין ממחוז המרכז עם תלמידי בתי הספר בעיר כל הקשור לסכנות ברשת ויתנו להם כלים כיצד להימנע ממעורבות בתופעה זו הן כפוגע והן כנפגע, פגיעה בפרטיות, חרמות ונידויים, פגיעות שעלולות לחצות את הסף הפלילי כגון בריונות ושיימינג, הפצת סרטונים בעלי אופי מיני ועוד.

באירוע השתתפו מ"מ וסגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, חברת המועצה דורית בן-מאיר, אשר יזמה ומובילה את הפרויקט, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, יו"ר מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד רומי קנבל, ראש מנהל החינוך, רות שרעבי, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומטפלת בילדים ובבני נוער, דויה גוב-ארי, חברי מועצה, תם ליפשיץ, אלי מזוז, לינה שרון ומשה חזות, מנהלי העירייה, מנהלי בתי ספר, מורים, אנשי מקצוע בתחום חינוך, רווחה, קהילה והורים.

בהרצאה מרתקת סיפרה ראש מפלג החקירות ביחידה 105, סנ"צ שלי הרוש על פעילותה של היחידה והצלחתה בפיענוח וטיפול בזמן אמת בדיווחים על ביריונות ברשת וסיוע לילדים ובני נוער. "אנו שמחים שהילדים עושים שימוש בכלים שלנו. גיל ההתבגרות טומן בחובו אתגרים רבים וטוב שיש גורם מקצועי וזמין שיכול לסייע להם. ככל שננגיש את המידע והכללים לתלמידים ולהורים נמנע את האירוע הבא".

בהמשך התקיים פאנל בהשתתפות המנחה והמדריכה הארצית ביחידה למיניות ופגיעה מינית במשרד החינוך, שוש מורשת, מנהלת המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת במשרד החינוך, תמי אומנסקי, יועצת בכירה במחוז מרכז משרד החינוך, הילה לדרר-פורת, יו"ר הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד עדי כרמלי, ראש מפלג החקירות, סנ"צ שלי הרוש נציגת הורים, כרמית נחום והתלמידה אוריין קרוש. המשתתפים דנו בנושאים של מוגנות ילדים ובני נוער, חשיבות מעורבות הורית, מודעות לסכנות ולחשיפה של ילדים לתכנים פוגעניים ברשת ועוד. משתתפי הכנס הדגישו את חשיבות קיומו של המפגש ואת העובדה שהן העירייה והן לשכת עורכי הדין במחוז המרכז בחרו להעלות את הנושא החשוב על סדר היום העירוני.