עברי.. דבר עברית!


בית הספר בן-גוריון למוסיקה, התעטף ביום שישי 17.1.20 בשלל פעילויות בשפה העברית.
בהובלת רכזת השפה, גלית און וצוות העברית של בית הספר הוקדש שהיום כולו לפעילויות מגוונות בתחום השפה העברית.

    
עברי.. דבר עברית!
עברי.. דבר עברית!-5 עברי.. דבר עברית!-4 עברי.. דבר עברית!-3 עברי.. דבר עברית!-2 עברי.. דבר עברית!-1

מטרת היום הייתה לעצים את השפה העברית, לשתף וללמוד אודות חידושי השפה ולקרב באופן חווייתי ומהנה את התלמידים לחשיבה יצירתית עברית.
שכבת א` נהנתה מפעילות חונכי שכבת ו` שהגיעו לכיתות הצעירות עם המון נתינה ובגרות וליוו את התלמידים הצעירים בשלל יצירות: תצרפים, חידות ומשחקים. הקשר המיוחד הנרקם בין החונכים הבוגרים לתלמידים הצעירים בא לידי ביטוי בדוגמה אישית, בהעצמה לחונך ולנחנך וכמובן ללמידה משותפת ואחרת.

בשכבת ב` פתחו את הבוקר בחידון המפגיש את התלמידים בחידושי השפה, בדגש על מילים לועזיות וחלופתן בשפה העברית. הופעלו תחנות למידה: שטיח אותיות, משחקי קופסה ולמידה מקוונת באמצעות טאבלטים. הפעילות השכבתית גיבשה בין הלומדים והוסיפה היבטים ערכיים חברתיים לתוך הפעילות המשמעותית.

בשכבות ג` – ד` הופעלו תחנות למידה: בניית משחקים, פעילויות מקוונות באמצעות מחשבים ניידים ונציגי שכבת ד` הגיעו מחופשים לכיתות כאליעזר בן יהודה ושפכו אור על חייו ופועלו בתחום השפה, כמוביל ומחדש השפה העברית.

שכבת ה` הכינו תחנות שעשועי שפה ומשחקים מתחום השפה העברית בכיתות הלימוד. כמו כן, הכינו תלמידי שכבת ה` חידון מקוון באמצעות קהוט בתחום השפה והעבירו את החידון במהלך היום בין כיתות השכבה.

כלל שכבות הגיל נפגשו באולם בית הספר במהלך היום למפגש פנים אל פנים עם הסופרת סיגלית דיל. במהלך השבוע למדו התלמידים אודות הסופרת, נחשפו לספריה, קראו ולמדו, יצרו מיצגים מתוך סיפוריה וכתבו שאלות שתרמו לשיח הפורה בינם לבין הסופרת. סיגלית דיל התרשמה מאוד מתלמידי בית הספר, מההקשבה והבגרות שהפגינו, מידיעותיהם ושאלותיהם הרבות. ישר כוח לכם תלמידנו היקרים!
ההפסקה הפעילה, בהובלתה של יוכי בראשי רכזת החינוך החברתי ומועצת התלמידים, הייתה עשירה בתשבצים, תפזורות ושעת סיפור בספריית בית הספר ובכל פינה חמה. הפעילויות היו מגוונות וזמינות במרחבים השונים לכלל הלומדים. ניכר היה, כי כלל הילדים מצאו ביום זה חידושים והתחדשו בעצמם באוצר מילים ובתחושת עשייה יעילה ומועילה.

ענת קדוש, רכזת המקהלה והנגינה של בית הספר, עברה עם קבוצות הנגינה הבוגרות בין הכיתות. הנגנים המעולים שלנו הרשימו ביכולותיהם המוסיקליות ובקטעי הנגינה וזכו למחיאות כפיים וגאווה גדולה מצד כלל תלמידי וצוות בית הספר.
מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן סיכמה את היום: "היום פתחנו את שערי בית הספר לביקור הורים שלקחו חלק והתרשמו מהעשייה הבית ספרית, מהצוות ומתלמידנו הנהדרים. השיחות והתגובות עם ההורים הנרגשים שבאו וחוו את האווירה הייחודית שלנו חיממו את הלב. תודה רבה לגלית און, רכזת השפה, שלנו שתכננה והובילה יום עשיר ומגוון בו כל שכבה ושכבה לקחה חלק פעיל בעוד למידה אחרת ומשמעותית, שכל כך מאפיינת את בית ספרנו. אשרי התלמידים שזוכים להגיע כל יום לבן-גוריון, בית ספר הנקרא בפיהם – בית ומשפחה. תודה לכל קהילת בית הספר על הגעתכם ולצוות המדהים על תרומתכם ועשייתכם הברוכה".