עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות מפני ירי טילים בזמן לימודים


בעיריית יבנה נערכים כל העת לאירועי חירום העשויים להתרחש בכל רגע נתון. ביום שלישי, 21.1.20 נערך בבית הספר הרמב"ם תרגיל עירוני אשר דימה תרחיש של נפילת ירי טילים בזמן שהתלמידים נמצאים בהפסקה. ראש העיר, צבי גוב-ארי: "אנו פועלים לכך שכל אחד מתלמידי העיר והצוותים החינוכיים ידעו את סדר הפעולות שהוכחו כמצילות חיים".
    
עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים
עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים-5 עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים-4 עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים-3 עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים-2 עיריית יבנה קיימה תרגיל התגוננות                                                            מפני ירי טילים בזמן לימודים-1

בתרגיל ההדגמה השתתפו ראש העיר, צבי גוב-ארי, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, מנהלי מכלולי החירום העירוניים, מנהל אגף הבטחון והחירום, ציון דויד, מנהלים במוסדות החינוך בעיר ועוזרי הביטחון (עב"טים), מתנדבי יחידת החילוץ העירונית בראשותו של אל"מ (מיל.) שמואל פז, היקל"ר הרשותי, סא"ל (מיל.) עוזי ערן, פיקוד העורף, כיבוי אש, מד"א ומשטרת יבנה.
 
בשעה 10:00 הופעלה האזעקה והתלמידים תרגלו כניסה בטוחה למרחבים מוגנים בפרק זמן קצר. בהמשך ביצעו כוחות ההצלה סדרת פעולות לתרגול חילוץ והצלה של "נפגעים" בעקבות נפילת טיל בחצר בית הספר, כיבוי שריפה, איתור ``נעדרים`` ועוד. תלמידי בית הספר וסגל המורים הפגינו רמת מוכנות גבוהה וכך גם כוחות החירום שפעלו בגשם ובמזג אוויר סוער.
התרגיל נערך לקראת תרגיל התגוננות ארצי שיתקיים ב-3 במרץ, במהלכו תשמע אזעקה ברחבי הארץ ותלמידי מוסדות החינוך יתרגלו כניסה למרחבים מוגנים.
 
ראש העיר, צבי גוב-ארי אשר שהה בחפ"ק העירוני שהוקם מחוץ לבית הספר וניהל את התרגיל לאורך כל שלביו, אמר בסיום: "קיום תרגולות על-פי ההנחיות ופעולה מדויקת של כל אחד מהכוחות נועדו להבטיח את ביטחון תלמידנו ולשפר את התיפקוד בזמן אמת. הבסיס להתמודדות באתגרים הנוגעים לחירום הוא הכנה ותרגול התלמידים וסגלי בית הספר להתנהגות נכונה בשעת חירום, תרגול כלל גורמי החירום וההצלה במתווים השונים, הפקת לקחים ויישומם לקראת הבאות. נמשיך להיערך לכל תרחיש אפשרי מתוך הבנה כי המצב הביטחוני עשוי להשתנות תוך זמן קצר וללא התראה מספקת". בסיום הודה ראש העיר למנהל אגף הבטחון והחירום, ציון דויד, למתנדבי יחידת החילוץ ולכל מי שלקח חלק בתרגיל.
פורסם ב-22.01.2020