תכניות הפועלות בבית הספר לאמנויות


בית הספר לאמנויות פועל בעקביות לקידום ועיצוב האקלים הבית ספרי.


    
 תכניות הפועלות בבית הספר לאמנויות
 תכניות הפועלות בבית הספר לאמנויות-2  תכניות הפועלות בבית הספר לאמנויות-1

בשנת הלימודים החולפת הייתה זאת "סולי - הסוללה שמטעינה אותי" תכנית המעודדת תלמידים לתת ביטוי למגוון התחושות והרגשות שמתמודדים עמן ולפיתוח הרגישות של הסביבה למצבים אלו.
השנה מפעיל בית הספר שתי תכניות מרכזיות ,המשלימות זו את זו . התכניות מקדמות את ראיית האחר ומעודדות את התלמידים לפיתוח אמפתיה.
בכיתות א-ג פועלת התכנית "נתיבים של אמפתיה" מטעם עמותת "ואהבת" .עמותה , הפועלת למניעת אלימות בחברה הישראלית ולהטמעת ערכי הסובלנות ואהבת האחר, כבר מגיל צעיר.

התלמידים מתאמנים בפיתוח רגישות תוך שימוש בתמונות וסרטונים המדמים מצבים רגישים . מחנכת הכיתה מקבלת כלים ומובילה מרחב של אמון, סובלנות ואמפתיה בכיתה.

בכיתות ד-ו פועלת תכנית "מצמיחים", תכנית הפועלת להפחתת אלימות בבתי הספר
בשיתוף תלמידים, הורים וצוות חינוכי.
הבחירה בתכניות הללו נעשתה לאור תהליך עבודה משותף של הצוות החינוכי ושל הנהגת ההורים המוסדית.

ביום ו` האחרון התקיימה הרצאה להורי שכבות ד` וה` , וסדנא משותפת לתלמידים והורים . הסדנא כללה שיח אישי בין הורה לילד וההורים קיבלו הנחיות להטמעת התהליך גם בבית.
ביום ו` הקרוב תתקיים סדנא לתלמידי והורי שכבה ו`.
מנהלת ביה"ס הגב` רונית הראל ציינה "שותפות הורים בתהליך חינוכי היא תנאי הכרחי וערובה להצלחה. התכניות מקדמות קשרים חברתיים מיטיבים תוך ראיית האחר ומשליכות על האווירה בכיתה. הובלת שנוי הוא תהליך מתמשך , שאין לי ספק , נראה את פירותיו לאורך הדרך".
 
פורסם ב-09.02.2020