400 בני נוער מיבנה והסביבה השתתפו בכנס "עמיתים ומשפיעים" למניעת שימוש בחומרים ממכרים
|
||||||||||||||||
|
בחודש פברואר התקיימו במרכז ``אשכול הפיס`` ביבנה שני כנסים בהשתתפות כ-400 בני נוער מיבנה והסביבה תחת הכותרת "עמיתים ומשפיעים". המפגשים התקיימו במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, סגן ראש העיר ומנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול לשעבר, חיים מסינג ונציגי אגף שפ"י במשרד החינוך. לפני הכנסים התקיימה למידה בכיתות במהלכה יצרו העמיתים דגמים ומייצגים בנושא הנזקים הנגרמים מחומרים ממכרים. הכנס לכיתות ח` עסק במניעת שתיית אלכוהול בקרב בני הנוער ובכנס כיתות י` דנו במניעת שימוש בחומרים ממכרים בקרב בני הנוער. מכל כיתה נבחרו כארבעה תלמידים אשר למדו בכנס על חשיבותה של מנהיגות בני הנוער, היכולת להשפיע ולהעלות את הנושא על סדר היום מול חבריהם לספסל הלימודים. התלמידים למדו על הנזקים שבשימוש בחומרים ממכרים, שמעו הרצאות וצפו בהצגות. המרצה צחאל אלישע מקשת אנושית עסק במנהיגות נוער, שלומי פרקוש הסביר על נזקי האלכוהול ותרבות הפנאי של בני נוער והועלו ההצגות "סאטלה מהחיים" של רות גנאל והצגה "שוטים" של אבגי הפקות. את הכנסים יזמו שלי אמזלג מדריכת שפ"י ביחידה למניעת שימוש בחומרים ממכרים במחוז המרכז ובועז בן-גל מנהל הרשות לביטחון קהילתי בעיריית יבנה. בתי הספר אשר לקחו חלק בכנסים: קריית החינוך גינסבורג יבנה, דרכא ע"ש מנחם בגין גדרה, דרכא אילן ואסף רמון גדרה, ניצנים גדרה, אורט נעמי שמר גן יבנה, אורט יצחק רבין גן יבנה, קשת מזכרת בתיה, קריית החינוך יצחק רבין מזכרת בתיה, בית אקשטיין יד רמב"ם, גן רווה עיינות, בית אור קדרון וגדרות עשרת. ראש העיר, צבי גוב-ארי, אשר שם בראש סדר העדיפויות את נושא מניעת אלימות, סמים ואלכוהול בקרב בני הנוער אמר כי הוא "מאמין בכוחם של בני הנוער להשפיע על חבריהם. שיח משמעותי של בני הנוער הינו בסיס ליצירת השפעה והפנמה של ערכים מקדמי בריאות ויכול לתרום להפחתה בנטייה להתנהגות מסוכנת ומסכנת, ביניהם שימוש בחומרים פסיכואקטביים. נמשיך לפעול לצמצום נגע האלימות הסמים ונזקי האלכוהול, כתנאי לקיום חברה בריאה ולאיכות חיים טובה וכן למען יצירת אקלים עירוני המקדם ערכים של כבוד הדדי וסובלנות". חיים מסינג: "מאמצים רבים מוקדשים למניעת אלימות, סמים ואלכוהול בדגש על העצמת פעילויות ותכניות מניעה במסגרות חינוכיות וקהילה. הטיפול בנושא הינו מערכתי בהובלתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי ובשיתוף פעולה של כלל הגורמים העירוניים. הכנסים המחישו לתלמידים `בגובה העיניים` את ההשפעות ההרסניות של חומרים ממכרים". |