"יש עלייה במספר החולים, מהיום נגביר את האכיפה באופן משמעותי"


ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי יוצא בקריאה לתושבי העיר על רקע העלייה שנרשמה בסוף השבוע במספר החולים שנדבקו בנגיף הקורונה ובמספר התושבים השוהים בבידוד ביתי.
     "יש עלייה במספר החולים, מהיום נגביר את האכיפה באופן משמעותי"

"נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, להדביק ולסכן את בריאות הציבור. לצערי, בסוף השבוע האחרון חלה עלייה במספר החולים בעירנו וכן במספר המבודדים. נדרשת מאיתנו משמעת עצמית למען הבריאות של כולנו, אחריות, שיתוף פעולה והקפדה מוחלטת על ההנחיות. לפיכך, החל מהיום, עיריית יבנה תגביר את האכיפה כנגד מפירי הצו המחייב את כולם להישאר במרחב הבית".

ראש העיר הנחה את יחידת הפיקוח העירוני והשיטור, בשיתוף פעולה מלא עם משטרת יבנה, להגביר באופן משמעותי את הסיורים בעיר כדי להבטיח שמירה על ההנחיות מצילות החיים. "לצערי, התנהגותם של חלק מהתושבים מצביעה על כך שהם טרם הפנימו את גודל השעה והסכנה", כתב ראש העיר בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו. "צעדי אכיפה ינקטו בכל ימות השבוע, כולל בערבי חג הפסח ובשבתות, כנגד כל מי שיפר את ההנחיות ויסכן את בריאותו ואת בריאות הציבור כולו. אין לי ספק כי עדיף להחמיר מאשר להקל ושחס וחלילה לא נאבד שליטה על התפשטות הנגיף".

גוב-ארי רואה בדאגה את המצב בו חלק מהתושבים לא מקפיד על ההנחיות. בסוף השבוע נראו ברחבי העיר קבוצות של בני נוער שאינם מקפידים על ההנחיות האוסרות התקהלות. "אני קורא לכולם ומבקש בכל לשון של בקשה- אל תסכנו את עצמכם ואת האחרים, הקפידו על ההנחיות באופן מדויק וללא סטיות. ההורים מתבקשים לדאוג לכך שילדיהם לא ישהו במרחב הציבורי, יהיו חשופים לסכנת הידבקות והדבקת אחרים וכן לקנסות כבדים. בעניין זה לא תינתנה התראות נוספות", אומר גוב-ארי ומסכם: "אני מזכיר לכולם כי ההנחיות אוסרות יציאה מהבית שלא לצורך חיוני (מזון/תרופות/עבודה חיונית/ליווי חולה וכו`), אסור להתרחק מהבית למרחק של יותר מ-100 מטר, אסורה התקהלות של 2 אנשים, אסורה תפילה בבתי כנסת או במרחב הציבורי (מותרת תפילה ביחידות בבית), חובה להקפיד על מרחק של לפחות 2 מטרים בין אדם לאדם וכו`. אנא מכם- עשו הכל להבטיח את בריאותכם ויחד נעבור את המשבר".