איסור הדלקת מדורות
|
|||||||||||
|
כזכור, כבר ב-21 בינואר השנה והרבה לפני פרוץ משבר הקורונה הודיע ראש העיר, צבי גוב-ארי כי השנה בכוונתה של העירייה למנוע את מפגע המדורות ובל"ג בעומר הקרוב לא יתאפשר להבעיר מדורות בשטח העיר. במינהל החינוך עדכנו אז את ועדי-ההורים ואת הנהלות בתי-הספר והעירייה פרסמה הודעה לציבור. החלטתה של העירייה נבעה מכך שהשילוב של הדלקת מדורות ומזג-אוויר יבש, האופייני לתקופת ל"ג בעומר, עלול לגרום לשריפות מסכנות חיים וטבע, בנוסף לזיהום הסביבתי הכבד. כאמור, כעת גם בהתאם להמלצת משרד הבריאות ובמטרה למנוע התקהלות ולשמור על בריאותכם, חל השנה איסור לקיים את מדורות ל"ג בעומר בכל רחבי העיר, כולל בשטחים וחצרות בתים פרטיים. למרות שנתוני התחלואה נמוכים ויש ירידה במספר החולים ועלייה במספר המחלימים ברמה הארצית והמקומית, יש להמשיך ולנהוג בצעדים זהירים גם בחג ל"ג בעומר בכדי לשמור שנגיף הקורונה לא יתפרץ בשנית. מעיריית יבנה נמסר כי "ההחלטה נועדה למנוע התקהלות לא רצויה, לשמור על איכות הסביבה ולהפחית את הסכנה משריפות. השיטור העירוני והפיקוח יגבירו בערב החג ובחג עצמו את האכיפה ויבצעו סיורים יזומים ברחבי העיר על מנת לוודא שלא יובערו מדורות. מדובר בקנס גבוה על סך 500 שקלים על עבירת הבערת אש בשטח ציבורי. התושבים מתבקשים להישמע להנחיות בכדי שנוכל לשוב לשגרה מהר ככל הניתן". |