מכינים את הדור הבא להצלחה
|
|||||||||||
|
הקבינט הציבורי לחינוך הוקם במטרה להשפיע על מערכת החינוך והממשלה לתכנן וליישם תכנית לאומית לחינוך בראייה אסטרטגית ארוכת טווח. מדובר ברצון ליצור קואליציה של הסכמות המאגדת בתוכה את כלל ארגוני החינוך היציגים וכן ארגוני חברה, תעשייה, צבא וממשל. הקבינט נולד מתוך ההכרה שרק באיחוד הכוחות אפשר לחולל את השינוי המבוקש. חיבור שכזה לא נעשה בישראל עד כה, ובכך טמונה ההזדמנות ההיסטורית ליצירת שינוי אמיתי. בפגישה שנערכה השבוע בלשכת ראש העיר, השתתפו מייסדי הקבינט הציבורי, תא"ל (במיל.) רם שמואלי ויו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי וכן מנהלת אגף החינוך, רות שרעבי ומנהל מחלקת בתי ספר יסודיים, אבי שושן. במהלך הפגישה סקרו המייסדים את מטרותיו של הקבינט וציינו כי לנוכח המשבר אליו נקלעה מערכת החינוך, לראשונה חברו יחד בעלי עניין מרכזיים בתחום החינוך, מתוך מטרה יצור מרחב לשינוי מערכת הלמידה בישראל. לדבריהם, זוהי שעת רצון וחלון הזדמנויות היסטורי לשינוי ושיפור מערכת החינוך והלמידה בישראל, כאשר בעקבות משבר הקורונה, הואצו תהליכים של הובלת החינוך מהשטח על ידי מנהיגי החינוך, למידה וירטואלית ועוד יוזמות אשר מהוות הזדמנות ושדה ניסוי מצוין לשיפור החינוך ביתר שאת. "האתגר של מדינת ישראל בכלל ומערכת החינוך בפרט הוא הכנת הדור של היום ואלו הבאים אחריו להשתלבות מיטבית בעולם של שינויים מתמידים תוך חיזוק הזהות והערכים של מדינת ישראל", אמרו שמואלי וקמינסקי. הקבינט הציבורי לחינוך עתיד להגיש לשר החינוך החדש, יואב גלנט, תכנית הכוללת שיתוף פעולה הדוק של כלל ה"שחקנים" השונים המשפיעים על החינוך בישראל, לצד משרד החינוך, והפיכתם לשותפים בעיצוב וקבלת ההחלטות, כצעד ראשון הכרחי בדרך לשיפור מערכת החינוך. ראש העיר, צבי גוב-ארי אמר כי הוא תומך ביוזמה ויפעל לקדמה מול שר החינוך החדש, ח"כ יואב גלנט, וכי הוא מייחס חשיבות רבה ליוזמה העוסקת בתחום המרכזי ביותר בחיינו, המשפיע על דור העתיד של העיר והמדינה. |