הגלריה חוזרת


אחד הסימנים המבשרים על חזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה הוא פתיחתה מחדש של גלריה הסדנה לאמנות. ביום שישי, 12.6 יתקיים שיח גלריה בעקבות תערוכתו של האמן מיכאל בן-אבו בהשתתפות אמנים ומורים. האמת, התגעגענו!
    
הגלריה חוזרת
הגלריה חוזרת-2 הגלריה חוזרת-1

הסדנה לאמנות ביבנה, הבית של אמני יבנה והסביבה, שבה לפעילות מלאה לאחר תקופה ארוכה בה הייתה סגורה עקב מגפת הקורונה. גם תלמידי החוגים לאמנות שבו ליצור בהתרגשות רבה בחדרי העבודה בסדנה שכה חסרו להם. במרחבי הסדנה, בניהולו של רוני ראובן, מוצגים בימים אלה שלוש תערוכות שנפתחו רגע לפני פרוץ המשבר וניתן לבקר ולהינות מהן עד ליום חמישי 18.6.20 (כניסה חופשית עד 18.6). בסדנה מקווים כי גם תלמידי בתי הספר יספיקו לבקר בתערוכות וליהנות מחוויה תרבותית ואמנותית.

בתערוכתו של האמן אבי עזרא, באוצרותה של חנה ברק אנגל, ממעט אבי להשתמש בפרטים כך הוא גם ממעט להשתמש בצבעים. המונוכרום שולט ברוב יצירותיו, לרוב יצורף צבע עז אל האפור הקווי ואולם לא ישתלט עליו אלא ישלים אותו. מיעוט מכוון זה משלים באופן מאוד נכון את תכני הציורים עצמם אשר ביטויים צנוע במכוון ואין כל צורך בצבעוניות עזה ואו עשירה כדי לבטאה. הוא מבטא את עולמו על תכניו המרובים ביד בוטחת ומתוך הבנת החיים - מתוך המציאות האישית שלו. סיפורו המתמשך, החוקר, התבוננותו הנוקבת על חייו, על סביבתו המיידית מניבים עשרות רבות של ״סיפורים״ יצירות ויזואליות צנועות בשפתן אך מתוחכמות בהתבוננותן. צניעותו הטבעית מולידה את גישתו לחומר, המעט הופך בידיו בקלילות אלגנטית לעולם שלם.

בתערוכה "אל האינסוף..." של אמן הצילום איציק גייר באוצרותו של רוני ראובן, נחשפים מראות ומקומות אותם עין האדם לרוב, אינה מעלה לתודעה. "אל האינסוף...ומעבר לו" הוא משפט עליו נוהג לחזור לעתים קרובות "באז שנות אור" : דמות דמיונית ואחד משני הגיבורים של סדרת סרטי "צעצוע של סיפור", משפט זה מאפיין את צילומיו של איציק המעצימים עולם מרתק, אורבני לצד טבעי.

בקיר האמן "מסעות/משאות" של האמן מיכאל בן אבו באוצרותו של דורון פישביין, שזורים אלה באלה מסעות ומשאות, דימוי מופשט של דיוקן האמן נושא המשא, הנוסע, לצד תנועת טיפוס הדורשת מאמץ פיזי, תנועת הטבילה המאופיינת בדרך של פנימה והחוצה ותנועת המסע עצמו, משא מטפיזי הנוצר מתוך הכלום.

שיח גלריה – הכניסה חופשית

ביום שישי 12.6.20 בשעה 12.00 יתקיים שיח גלריה במסגרת התערוכה מסעות/משאות-מיכאל בן אבו, באוצרותו של דורון פישביין, בהשתתפות רני פונדק, מורה, איש מסעות ומחולל סופי - טקס ריקוד סמע סופי, יניב קקון, מטפל, מורה, מוזיקאי, אמן חליל נאי – ליווי מוזיקלי, רוני ראובן, אמן ומנהל הסדנה לאמנות, דורון פישביין, אמן, אוצר התערוכה והאמן מיכאל בן אבו. הקהל מוזמן, הכניסה חופשית (שד` דואני 25 יבנה,  טל` 08-9435512).