בעלי המרכולים ביבנה: "נפעל יחד עם העירייה בכדי שהשהייה בחנויות תהיה בטוחה ונעימה"


במפגש הסברה שנערך השבוע ביוזמת העירייה בהשתתפות בעלי מרכולים ומרכזי קניות ביבנה, סוכם כי תוגבר הפעילות לעמידה בתנאי `התו הסגול` והבטחת בריאותם של הלקוחות. "המטרה שלנו היא להבטיח את הסדר הציבורי ובריאות הציבור ולא לרשום דוחו"ת", אמרו בעירייה.
      בעלי המרכולים ביבנה: "נפעל יחד עם העירייה בכדי שהשהייה בחנויות תהיה בטוחה ונעימה"

המפגש נערך ביוזמתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי ובהשתתפותם של מ"מ וסגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, מנהל אגף בטחון ושיטור עירוני, ציון דויד, דובר העירייה, אריאל הלר, מנהל הפיקוח העירוני, אפרים אספה ומנהלת מחלקת רישוי עסקים, ילנה פלינר.

ד"ר אהוד ויצמן ציין במפגש כי ראש העיר רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה של מנהלי המרכולים והסניפים בעיר אליהם מגיעים תושבי העיר וקרא להם לפעול ביתר שאת לעמידה בכללים ובהנחיות שקבעה משטרת ישראל ומשרד הבריאות. "מידת ההצלחה בהמשך מגמת הורדת התחלואה בעיר תלויה רבות בהתנהלותכם ובשמירת הכללים בשטח החנויות. מדיניותו של ראש העיר בנושא ברורה, העירייה תסייע ככל שיידרש אך בידכם הדבר. העירייה אינה מעוניינת לנקוט בסנקציות אולם במידה והתנאים המחייבים יופרו לא נהסס לפעול במלוא החומרה ועפ"י החוק".

בפנייה אישית של ראש העיר, צבי גוב-ארי לכלל מנהלי הסניפים והמרכולים בעיר ציין גוב-ארי כי "התחלואה הגוברת מחייבת הרתמות אישית ומאמץ לבלימת המגמה, למניעת סיכוני הדבקה בקרב לקוחות בית העסק ועובדיו. אישור המשך הפעלת בית העסק שבאחריותך מותנה בעמידה מוחלטת בתנאי התו הסגול אשר נקבעו ע"י משרד הבריאות. אדגיש כי האחריות הבלעדית על עמידה בתנאים בשטחו של בית העסק הינו על מנהל/ת בית העסק. בימים אלה תוגבר האכיפה על-מנת לוודא עמידה בתנאי התו הסגול, אי-הקפדה תוביל לנקיטת הליכים משפטיים, לרבות צו סגירה מינהלי. אני קורא לך לוודא כי בית העסק פועל בהתאם לכלל ההנחיות, בדרך זו נבטיח יחד את בריאותם של תושבי העיר, לקוחותיך ועובדיך".

מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, סיפר כי מחלת הקורונה קשה וסיפר את סיפורו האישי והמרגש. "אני לא מאחל לאף אחד לשאת את ההרגשה שבגללו מישהו בעיר חלה. חובת כולנו לפעול יחד לבלימת המגפה וכל אחד בחלקת האלוהים הקטנה יפעל כנדרש"       

מנהל אגף הבטחון והשיטור ציון דויד הציג את נתוני התחלואה בעיר ולפיהם למעלה מ-220 תושבים חולים מאומתים, 7 נפטרו ואלפים שהו בבידוד ביתי מאז פרוץ המגפה (נכון ל-15/10). כמו כן הוצגו מוקדי החשיפה ב-14 הימים האחרונים והנחיות משטרת ישראל לשהייה במרחב הציבורי. מנהל הפיקוח העירוני, אפרים אספה הדגיש כי מטרתם של פקחי העירייה לוודא עמידה בכללים ושמירת הסדר הציבורי ולא רישום דו"חות. "מחלקת רישוי עסקים עומדת לרשותכם בכל קושי או בקשה, אל תהססו לפנות אלינו ונשמח לסייע", אמרה מנהלת רישוי עסקים, ילנה פלינר.  

בעלי המרכולים והסניפים הודו על המפגש החשוב והקשר ההדוק עם העירייה, העלו שאלות והבטיחו להגביר את פעילותם להבטחת בריאותם ושלומם של לקוחותיהם. "חשוב לנו מאד שלקוחותינו ותושבי העיר יחושו בטחון בזמן שהותם בסניפים, לכולנו אותה מטרה ונפעל יחד עם העירייה בכדי שחווית הקנייה תהיה בטוחה ונעימה", סיכמו. 

הוראות משטרת ישראל להפעלת מקום ציבורי או עסקי שהפעלתו לא נאסרה ("תו סגול"):

1. הגשת הצהרה לעירייה בעניין העמידה בתנאים שנקבעו בתקנות. הפרת חובה זו הינה עבירה שתיאכף באמצעות הטלת קנס מינהלי בסך 2000 ש"ח.

2. התקנת מחיצה בדלפק השירות. הפרת חובה זו הינה עבירה- 2,000 ₪.

3. סימון מקומות לעמידה בתור במרחק של שני מטרים זה מזה- 2,000 ₪

4. הצבת שלט לעניין השמירה על מרחק בתור- 1,000 ₪.

 

חובת עטיית מסיכה במקום:

-          אין להכניס למבנה אדם שאינו עוטה מסיכה, למעט אדם הפטור מהחובה לעטות.

-          אין לתת שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה למעט אדם הפטור מהחובה. 

-          יש לתלות מודעה בדבר חובת עטיית מסיכה במקום. 

הפרת חובה מהחובות המפורטות לעיל הינה עבירה שתיאכף באמצעות הטלת קנס מינהלי בסך 1,000 ₪.