בידיים טובות: יחידת החילוץ וההצלה של עיריית יבנה עברה אימון הכשרה
|
בביקור שערך לאחרונה ביבנה אלוף פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, הציג ראש העיר, צבי גוב-ארי את פעילותה של יחידת החילוץ וההצלה אשר הוקמה ע"י העירייה במטרה לשמש ככוח חילוץ נפגעים בשעת חירום. בפגישה עם האלוף סיכם ראש העיר על המשך הכשרת חברי היחידה והגברת המוכנות והכשירות של המתנדבים ועובדי עירייה. ההכשרה הוכנה והועברה ע"י פיקוד העורף בשיתוף פעולה עם מפקד היחידה, אל"מ (מיל.) עו"ד שמואל פז וקב"ט חירום ואירועים בעירייה, רס"ן (במיל.) שיראל שמעוני. חלקו התיאורטי של הקורס נערך ביבנה כאשר החלק המעשי, הכולל חילוץ לכודים מאתר הרס התקיים במתקן האימונים הצבאי של בית הספר לחילוץ והצלה של פיקוד העורף בצריפין. במהלך הכשרה למדו ותורגלו לוחמי היחידה על הפעלת הכלים, שיטות וסדרי פעולה לתפעול אירועי חירום, נבחנו בהפעלת הכלים ובוצע תרגיל מסכם אשר הסתיים בהצלחה רבה ובזמן מצוין. בהכשרה השתתפו 19 מחלצים מהיחידה העירונית ומקרב עובדי עירייה אשר עברו בהצלחה את הקורס ומוכנים לכל אתגר. עפ"י הנחייתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי ממשיכה היחידה להצטייד באמצעים ייעודיים על-מנת לשפר את המוכנות ולשדרג את יכולותיה של היחידה הפועלת בתיאום מלא עם מנהל אגף הביטחון החירום, הפיקוח והשיטור העירוני, ציון דוד וקב"ט חירום, שיראל שמעוני. השניים פועלים ללא לאות לשדרג את איכות כשירות לוחמי היחידה ואת איכות האמצעים והכלים העומדים לרשותם לצורך חילוץ לכודים. ראש העיר, צבי גוב-ארי: "הקהילה היבנאית ידועה במתנדביה הרבים הנכונים לתרום מזמנם וממרצם למען ביטחון תושבות ותושבי יבנה. הנחת העבודה שגיבשנו קובעת כי בעת אירוע בסדר גודל לאומי (כגון רעידת אדמה או מטחי טילים), המענה הראשוני באתר הרס יינתן ע"י צוותי החילוץ המקומיים עד הגעת כוחות ההצלה הארציים. אין בליבי ספק כי בכוחה של ההערכות הנוכחית להציל חיי אדם ועל-כך שלוחה תודתי למתנדבים הנפלאים שלנו. הערכתי נתונה למפקד היחידה, אל"מ (מיל.) עו"ד שמואל פז ולמנהל אגף הביטחון והחירום, ציון דויד, המובילים את יחידת החילוץ וההצלה העירונית להישגים תוך הבטחת הכשירות והמוכנות לכל תרחיש בתקווה כי לא נזדקק". |