תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה


גאווה מקומית – העיר יבנה ממשיכה להוביל ברמה כלל- עירונית את תחום לימודי מדעי המחשב והרובוטיקה ומהווה מודל לערים אחרות בישראל.
    
תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה
תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה-4 תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה-3 תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה-2 תלמידי יבנה לומדים איך להפוך מצרכני טכנולוגיה ליצרנים שלה-1

בעיר יבנה שואפים להציע ולהנגיש לתלמידים הזדמנויות רבות ככל האפשר ולפתח את היכולת הטכנולוגיות מגיל צעיר בכדי להתמודד עם אתגרי המאה ה-21. בשנת הלימודים תשפ"א לומדים תלמידי כיתות ג` עד ה` שיעורי מדעי המחשב ורובוטיקה. במסגרת התכנית מפתחים התלמידים משחקי מחשב ומתכנתים רובוטים. התכנית בהובלת אגף החינוך פועלת בשיתוף משרד החינוך וחברת שמיר יעוץ והדרכה. מטרתה להקנות לתלמידים מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות ולקדם אותם מצרכנים של טכנולוגיה ליצרנים שלה.

את התכנית יזם ראש העיר, צבי גוב-ארי, המחזיק בתיק החינוך, והרואה בחשיבה מחשובית מחוץ לקופסה בגילים הצעירים אמצעי חשוב לפיתוח כישוריהם של הילדים. חלק ניכר מהתכנית ממומן מתקציבה של עיריית יבנה, ובבתי הספר מדווחים על התקדמות והצלחה של התכנית. ראש העיר אמר כי "אנו מאמינים כי לכל תלמידה ותלמיד צריכים להינתן האפשרויות ללמוד רעיונות מפתח במדעי המחשב, להבין חשיבה מיחשובית, ללמוד לתכנת ולקבל הזדמנות להתקדם לרמה גבוהה יותר של מצוינות. מטרתנו לעורר בתלמידים השראה, דימיון וכושר המצאה ולהעניק להם את ארגז הכלים הטוב ביותר לעולם של חידושים הצועד קדימה במהירות".

התלמידים חיים כיום בעולם של רשתות תקשורת, מחשבים וטכנולוגיה. כיום וגם העתיד נבחנת היכולת של התלמידים להבין כיצד הטכנולוגיה פועלת וזו תעבור יותר ויותר דרך היכולת להבין שפות קוד למחשבים. דרך חשיבה זו חיונית היום לאדם היצרני, לא רק במקצועות התכנות ומדעי המחשב, אלא בכל תחום חיים אחר, כאשר האוריינטציה המדעית-טכנולוגית תעניק יתרון בתחום זה. למידה של חשיבה מיחשובית מעניקה הזדמנות מצוינת לשילוב בין השניים.

דרך לימודי פיתוח תכנה התלמידים מפתחים חשיבה מחשובית, הכוללת, בין היתר, חשיבה סיסטמתית, פירוק בעיה לגורמים, תכנון פתרון ויישומו, הלכה למעשה. כחלק מהפעילות השנתית, הילדים מתנסים בלמידה מבוססת פרויקטים קבוצתיים, ומשפרים את מיומנויות עבודת הצוות, התמודדות עם קשיים ותסכולים והצגת נושא.

זו השנה החמישית בה השתתפו תלמידי יבנה באירוע הבינלאומי "Hour of code" שהוא יוזמה עולמית המעודדת ילדים לכתוב קוד. גם ביבנה התלמידים נהנים במהלך השבוע ממגוון אתגרים לשיפור מיומנות יצירת האלגוריתם בחברותא עם יתר מדינות העולם .כל שנה יוצא הגוף המארגן עם פעילות חדשה, מהנה, ומעודדת למידה עצמית. השנה מדובר בתכנות סימולציה לעצירת התפשטות מגיפה בעולם דמיון של מפלצתונים. התלמידים מכירים את המושג "שעת קוד", לומדים על עולם התכנות ומתנסים בכתיבת קוד.