צבי גוב-ארי: "בידנו לשמור על הסביבה ולהפנים כי ביבנה לא מלכלכים"



ראש עיריית יבנה חתם על אמנת "קחו איתכם את הזבל

ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי, חתם היום על אמנת "קחו איתכם את הזבל" לצמצום האשפה המושלכת במרחב הציבורי, הגברת האכיפה נגד המזהמים והגברת פעילות החינוך וההסברה.
    
צבי גוב-ארי: "בידנו לשמור על הסביבה ולהפנים כי ביבנה לא מלכלכים"
צבי גוב-ארי: "בידנו לשמור על הסביבה ולהפנים כי ביבנה לא מלכלכים"-2 צבי גוב-ארי: "בידנו לשמור על הסביבה ולהפנים כי ביבנה לא מלכלכים"-1

עמותת "קחו איתכם את הזבל" הוקמה בקיץ 2020 על-ידי פרופ` מיכל ציון, ראשת המרכז להוראת המדעים באוניברסיטת בר-אילן, כדי לקדם מרחב ציבורי (שמורות הטבע, חופי הים, גני השעשועים, רחובות) נקי מזבל. השאיפה היא שכל אחד ואחת מאיתנו יגלו אחריות אישית וגם שתתבצע אכיפה חמורה על המלכלכים.

בפגישה השתתפו יו"ר המיזם, פרופ׳ מיכל ציון, הפעילות הסביבתיות דלית דוידי ודבורה יונאי, ראש אגף שילטון מקומי במשרד הגנת הסביבה, שרון פלוטניצקי, מנהלת בית ספר פרדס צפוני, מירה צדוק ודובר העירייה, אריאל הלר.

פרופ` מיכל ציון, יו"ר קחו איתכם את הזבל: "תודה לראש עיריית יבנה, מר צבי גוב-ארי, על החתימה על האמנה של המיזם "קחו איתכם את הזבל". צפיתי בקריאתך בפייסבוק מהחודש שעבר לתושבים "אנא שמרו על הניקיון" על רקע פיתוח שבילי הליכה ואופניים בנחל שורק. יש לנו עניין משותף. קיימת חשיבות הגדולה בחינוך ילדנו לאחריות אישית, אני יודעת שאתה מייחס חשיבות רבה לחינוך. תחום החינוך עומד בבסיס הדרך של המיזם "קחו איתכם את הזבל". המטרה העיקרית היא לפתח אחריות בקרב ילדים ובני נוער של מה שנראה לנו הכי מובן מאליו – לא משאירים זבל בשמורות הטבע ובכלל במרחב הציבורי. מעבר לחינוך אנחנו מבקשים שתהיה הרתעה ברמה המקומית והלאומית, אין ברירה. ביום שיתחילו להטיל דוחות כבדים על עברייני זבל תהיה לנו ארץ נקיה יותר, ארץ נהדרת".

ראש העיר, צבי גוב-ארי אמר כי "באמצעות החינוך ניתן לחולל שינוי. כמויות הפסולת הן עצומות וכאשר הן מושלכות במרחב הציבורי הן יוצרות פגיעה במשאב חשוב שיש לשמור עליו ולטפחו. על כולנו להפנים כי הבית הוא בהכרח גם מה שמתרחש מפתח דלת ביתנו החוצה ולא רק פנימה. כולנו רוצים לחיות באיזור נקי ומטופח ולכן נדרשת אחריות אישית של כל אחת ואחד מתושבינו. נגביר את פעילותנו בתחומי החינוך וההסברה, האכיפה והקיימות, בידנו לשמור על הסביבה ולהפנים כי ביבנה לא מלכלכים".