יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ"א
|
|||||||||||
|
בשל ההנחיות וההגבלות החלות על קיום אירועי חוץ בעת הזו, ההשתתפות בעצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שתתקיים ביום שלישי, 13.4, בשעה 20:00, תתאפשר בהצגת תו ירוק ותעודה מזהה וברישום מוקדם בקישור https://bit.ly/3wlx3TL לעצרת נוהגים להגיע מידי שנה אלפי תושבים בכדי להתייחד עם זכר הנופלים בני יבנה. העצרת תתקיים במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, סגני ראש העיר וחברי מועצת העיר, הרב הראשי ליבנה, הרב דוד אבוחצירא ומשפחות שכולות. העצרת תיפתח בצפירת אבל, הורדת הדגל לחצי התורן והדלקת משואת זיכרון. העצרת בבימויה של אילנית סוויסה, בהנחייתה של הזמרת והשחקנית גלית גיאת ובהשתתפותם של חברי התאטרון הקהילתי, תאטרון הנוער והקונסרבטוריון העירוני. בשם המשפחות השכולות יישא דברים שמעון סילוק, יו"ר סניף יד לבנים יבנה ואחיו של רב"ט אברהם ברטו סילוק ז"ל, שנפל במלחמת יום הכיפורים, בקרבות ברמת הגולן והותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות ואת חברתו תמר. בהמשך, בשעה 21:15, יתקיים באמפיתאטרון ערב שירי לוחמים - שרים לזכרם של הנופלים עם הזמר קובי אפללו, גלית גיאת, יעל ואייל דרכמן והקונסרבטוריון העירוני. העצרת ושירי הלוחמים יועברו בשידור חי בעמודי הפייסבוק של עיריית יבנה והרשת למרכזים קהילתיים. הכניסה לאירוע ללא עלות, בהצגת תו ירוק ותעודה מזהה בלבד, בהזמנה מראש בקישור https://bit.ly/3wlx3TL או בטל. 08-9320000. מספר המקומות מוגבל. יום הזכרון: טקס התייחדות בחלקה הצבאית ביום הזיכרון, 14.4, יתקיים טקס התייחדות בחלקה הצבאית בבית העלמין בשעה 11:00 עם צפירת הדומייה בת שתי הדקות, בהשתתפות המשפחות השכולות, אישי ציבור ונציגים מטעם הממשלה, צה"ל, משטרת ישראל וכוחות הביטחון. דגלון המדינה נושא סרט "יזכור" שחור יוצב ליד קברו של כל אחת ואחד מהנופלים, זאת כביטוי למתן כבוד ממלכתי לנופלים וכאות השתתפות המדינה ברחשי ליבן של המשפחות השכולות. העירייה תעמיד הסעה לטובת בני המשפחות השכולות בשעה 10:00 מרחבת בית העירייה. חנייה ברחבת הכניסה לבית העלמין תתאפשר לבני המשפחות השכולות בלבד בהצגת תו חנייה. משרד הביטחון יעמיד לרשותם של הבאים הסעות לבית העלמין החל מהשעה 09:00 בבוקר מתחנות הרכבת מזרח ומערב, ללא תשלום ובכל חצי שעה. בתום הטקס תצאנה ההסעות חזרה לתחנות הרכבת. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ניתן יהיה לבקר בחדר ההנצחה לזכר 71 הנופלים בני העיר הנמצא בספרייה העירונית. במקום מונצחים בני יבנה שנפלו במערכות ישראל, סיפורם האישי, נפילתם ומורשתם. החדר יהיה פתוח בין השעות 9:00 בבוקר ועד השעה 16:00 והכניסה תתאפשר לבעלי תו ירוק בלבד בהצגת תעודה מזהה. בשל מגבלות ההתקהלות הציבור מתבקש השנה להקדים את הגעתו לאירועים. חנייה חופשית תתאפשר בחניון אמפי יבנה ובמתחם השוק העירוני. לא תותר כניסה של נושאי נשק / הכנסת בעלי חיים/ בקבוקי שתייה מזכוכית. בערב יום הזיכרון חל איסור על פתיחת עסקים על-פי חוק עזר. |