חוזרים מחר ללימודים ביסודי ובגן, אבל רק עם בדיקת אנטיגן שלילית
|
|||||||||||
|
בעיריית יבנה מזכירים להורים לעשות לילדים בדיקת אנטיגן לפני החזרה ללימודים מחופשת החנוכה. רק כך נבטיח שכל התלמידים שחוזרים ללימודים אינם חולים בקורונה ובכך למנוע בידודים והדבקות. את הבדיקה יש לערוך יום לפני החזרה ללימודים. במקרה שהתוצאה חיובית על הילד להישאר בבית. היערכותכם המהירה ומדויקת תוביל אותנו לחזרה ללמידה בריאה ובטוחה. סדרת שאלות ותשובות להורים מה צריך לעשות לקראת החזרה ללימודים. מתי עליי לבצע את הבדיקה לילד? איך נקבל את ערכת הבדיקה? הערכות חולקו לתלמידים בבתי הספר ולהורי ילדי הגן לפני חופשת החג. לא קיבלתם את הערכה? צרו קשר עם בית הספר או עם צוות הגן. איך אדע כיצד לבצע את הבדיקה? לכל ערכה מצורפות הנחיות. אפשר למצוא הוראות גם בפורטל הורים, כולל סרטונים, במספר שפות. כיצד ולמי לדווח על תוצאות הבדיקה? יש מספר דרכים: טופס מקוון בפורטל הורים, בהליך קצר, פשוט וידידותי. אפשרות נוספת בטופס ידני מודפס שצמוד לערכה או הצהרה בכתב יד שאותה תביאו לבית הספר או לגן. ההצהרה חייבת לכלול את השם המלא של הילד, מס` תעודת הזהות שלו, השם המלא של ההורה, אישור שבוצעה בדיקת אנטיגן על פי ההנחיות וציון תוצאת הבדיקה. מה לגבי ילדים שלא יעשו את הבדיקה? כניסתם בימים שלאחר החופשה לא תתאפשר. בשום מקרה אין לשלוח ילד ללא תוצאת בדיקה שלילית. התקבלה תשובה חיובית בבדיקה, מה לעשות? לא לשלוח את הילד ללימודים, לבצע בדיקת פי־סי־אר ולפעול הלאה לפי הנחיות משרד הבריאות. מה אם הילד יחזור ללימודים מאוחר יותר? עליו לבצע את הבדיקה יום קודם לכן, ולהציגה עם החזרה למוסד החינוכי. מי פטור מביצוע בדיקה? תלמידים בעלי תו ירוק, תלמידים עם צרכים מיוחדים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה על כך שיש להם תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח הלאומי, תלמידים עם צרכים מיוחדים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה שלפיה נקבעה להם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בוועדת זכאות.
|