יבנה תאסור שימוש בפלסטיק חד פעמי בפארקים ובגינות ציבוריות
|
|||||||||||
|
מדובר בצעד חשוב נוסף בשמירה על הטבע כחלק מהגדרתה של יבנה עיר ``ירוקה``. כידוע, אחד האיומים המשמעותיים על ערכי הטבע בעולם הינם מוצרים חד-פעמיים, ככלל, ומוצרי פלסטיק חד-פעמיים, בפרט. אלו מהווים מפגע קשה לסביבה ולבריאות ופוגעים בחזות הנוף. המוצרים החד-פעמיים מהווים מטרד ומפגע ככל שהם מושלכים בתחום שטחי הטבע והגן, ולעניין זה אין חשיבות לחומר המוצר החד-פעמי, בין אם פלסטיק, אלומיניום, נייר, קרטון או כל חומר אחר. בעירייה מבקשים לקבוע תקנה `ירוקה` לפיה לא תתאפשר הכנסה של סכו"ם, כוסות, שקיות נשיאה, קשים, וכיוצא בזה לשטחים מוגנים. העיר יבנה מובילה, בשנים האחרונות, בתחום איכות הסביבה, שמירה על משאבי טבע, חיסכון באנרגיה, קיימות שימוש חוזר, מיחזור ועוד. כחלק משמירה על משאבי הטבע, ולצד פעולות הסברה, ניקיון ואכיפה בשטחי הציבור והטבע, תצא העירייה בקריאה: "די לפלסטיק בשטחי הטבע והגנים". במקביל, יושק קמפיין עירוני נרחב, שמטרתו להגביר את מודעות התושבים והנופשים, הפוקדים את הגנים הציבוריים בעיר, לנזק הרב הנגרם לטבע ולבעלי החיים כתוצאה מהגעת מוצרי פלסטיק. המטרה היא למנוע את זיהום הסביבה ושטחי הטבע עקב שימוש במוצרים חד-פעמיים ושקיות נשיאה מפלסטיק, ובכך להצטרף למדינות העולם אשר אימצו חקיקה בנושא זה. לאחר אישורו, העירייה תהיה אחת החלוצות במדינה לנקוט בצעד מקומי בכדי לפתור בעיה עולמית וכן להגן על ערכי הטבע, הסביבה ובריאות האדם מפני סיכוני הפלסטיק. לאחר חקיקת התיקון לחוק - בכוונת העירייה לקבוע דרגת קנס מרבית, העומדת על 730 ₪. צבי גוב-ארי, ראש העיר, אשר מקדם את המהלך סבור כי "מדובר בצעד משמעותי נוסף לשמירה על העיר והטבע. יבנה מובילה בתחומי איכות הסביבה, שמירה על הקיימות והאקולוגיה, ואנו מחויבים לשמור על המקומות הציבוריים. המוצרים החד-פעמיים ומרכיביהם המושלכים במרחב הציבורי מהווים את אחד האיומים על הסביבה, וכולי תקווה שההחלטה תחולל את השינוי המיוחל. העירייה מבצעת בשנים האחרונות פעולות רבות למען שמירה על הסביבה, זוהי חובתנו המוסרית כדי שגם הדורות הבאים יוכלו לחיות בעיר ובעולם בריא ובטוח". (13.12.21)
|