בעקבות חוק הפיקדון החדש: עיריית יבנה תפנה את מחזוריות הבקבוקים


 
החל מהחודש נכנס לתוקפו חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים. תושבי יבנה יכולים להחזיר בקבוקי פלסטיק לרשתות השיווק ולקבל עבורם תשלום.

    
בעקבות חוק הפיקדון החדש: עיריית יבנה תפנה את מחזוריות הבקבוקים
בעקבות חוק הפיקדון החדש: עיריית יבנה תפנה את מחזוריות הבקבוקים-2 בעקבות חוק הפיקדון החדש: עיריית יבנה תפנה את מחזוריות הבקבוקים-1

ממחזרים ומרוויחים: החל מראשית חודש דצמבר נכנס לתוקף חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים בנפח של עד 5 ליטרים ומעתה ניתן להחזיר את מכלי המשקה לרשתות שיווק ומרכולים ברחבי העיר ולקבל החזר כספי עבורם, ובתנאי שמדובר בבקבוקים חדשים עם התווית החדשה עליהם.

עד כה נהגו תושבים רבים להשליך את בקבוקי המשקה למחזוריות שהיו פזורות במוקדים שונים בעיר ובשכונות. בשבועות הקרובים צפויה העירייה להסיר את המחזוריות מהמרחב הציבורי ואת מכלי המשקה ניתן יהיה להחזיר ולקבל תמורה כספית (30 אגורות לבקבוק).

בעירייה מזכירים כי אריזות פלסטיק של חומרי ניקוי, טיפוח, טואלטיקה, חלב או כל מוצר פלסטיק שאינו בקבוק יש להשליך לפח הכתום המוצב ברחוב.

בשכונות החדשות (נאות שמיר/נאות רבין) קיים פיר אשפה כתום (יבש) בבניין אליו ניתן להשליך את אריזות חומרי הניקיון והטיפוח. חל איסור מוחלט להשליך לפיר מכלי ג`מבו גדולים העלולים לגרום לסתימה ונזק למערכת. את המכלים הגדולים יש להניח בשקית בעמדת הגזם בשכונה במועדי הפינוי בלבד.

שיתוף הפעולה של התושבים הינו חיוני להגברת המִחזור, לניקיון העיר, לאיכות החיים והשמירה על הסביבה.