יבנה מציינת את חודש הגישור העירוני במגוון פעילויות של דיאלוג והידברות
|
|||||||||||
|
"החברה הישראלית הנה חברה רב תרבותית ורבת קונפליקטים ומתחים, ההולכים ומחריפים, על כן פיתוח דרכים לצמצום הקונפליקטים, לניהולם ולפתרונם בדרכים של הסכמה במקום באלימות הנו צורך חשוב ביותר" אומרת ענת גרוצקי מנהלת מרכז הגישור העירוני. קונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והם קיימים בכל מקום שיש בו מפגש בין אנשים, בין אינטרסים, בין רצונות ובין זהויות. חלקם מתבטאים בחוסר הסכמה, ביריבות ולעיתים אף באלימות ובהסתה. ראיית הקונפליקט כהזדמנות עומדת בבסיס הגישור והדיאלוג, ולכן בה בעת קונפליקטים יכולים להיות גם הזדמנות לפתרון בעיות, לשיח, לשותפות ולבניית הסכמות. דיאלוג קהילתי וגישור הינם שני כלים מרכזיים באמצעותם ניתן לטפל במתחים ובקונפליקטים בקהילה בדרך של הידברות ובניית הסכמות. השקפת העולם העומדת מאחורי כלים אלו היא כי בני אדם מוכשרים לפתור מחלוקות ביניהם טוב יותר מאשר גורם חיצוני. כמו כן, דיאלוג וגישור הנם חלק מתפיסה כוללת של יצירת חוסן לחיזוק חברתי קהילתי בחברה הישראלית על גווניה. באירועי חודש הגישור תתקיימנה פעילויות רבות בבתי הספר, במועדונים, הרצאות פתוחות לקהל וסדנאות אותן יעבירו מגשרי מרכז הגישור. ביום שני, 22.2.22 בשעה 20:30 יארח מרכז הגישור את השייח תייסר מאחמד אשר ירצה בנושא: "מה בין סולחה לגישור" ויספר על עשרה מרכזי גישור במגזר הערבי הפועלים להטמעת השייח וניהול הקונפליקטים בדרך של הדברות. ביום שלישי, 23.2.22 בשעה 20:30, תרצה הגב` עדי שניר מטעם המרכז לדיאלוג אחר על "מנהיגות הורית" סיר לחץ משפחתי במיוחד בתקופת הקורונה ואיך שורדים? ביבנה מדברים אחרת אנחנו כאן בשבילכם, פרטים על כל פעילויות החודש באתר העירייה והמרכזים הקהילתיים ובמרכז הגישור והדיאלוג הקהילתי עירוני בטלפון: 08-9331133. (8/2/22)
|