הדור הצעיר מתחנך לאורם של הנופלים
|
לרגל חג הפסח נערך בסניף `יד לבנים` ביבנה ערב בהשתתפות בני המשפחות השכולות במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, יו"ר יד לבנים, שמעון סילוק, ממלא מקום וסגן ראש העיר, חיים מסינג, סגן ראש העיר אלי מזוז, חברי המועצה, ד"ר אהוד ויצמן, דורון מלכה וחברי הסניף ואורחים. שמעון סילוק ברך את בני המשפחות וסקר את הפעילות הענפה המתקיימת בסניף לרווחת בני המשפחות. בדבריו הדגיש את הפעילות החינוכית, הטיולים והטקסים המשותפים המתקיימים לזכרם של הנופלים באותו החודש. "גם בחלוף השנים הכאב על האובדן אינו מרפה או מתעמעם, אך אנו כאן אתכם תמיד כדי לחלוק יחדיו את הצער, להיות כתף תומכת ומשענת". במהלך הטקס הוענקו תעודות הוקרה והערכה לנציגי בתי הספר גינסבורג, מעיין, איינשטיין, האולפנה ותנועת הצופים על פעילותם ותרומתם ונערכה הופעתו של הזמר היבנאי אבי ונטורה. ראש העיר, צבי גוב-ארי ברך במילים חמות את בני המשפחות ושיתף על השיקולים שהובילו להחלטה להקים בתוך הספרייה העירונית את אולם ההנצחה לזכר הנופלים. "ההחלטה לבחור להקים כאן את אולם ההנצחה נבעה מתוך הבנה כי מקום זה יהיה במוקד פעילות נגיש וזמין לכלל תושבי העיר שיוכלו לפקוד אותו. איננו שוכחים את עברנו ואין לנו זכות להביט אל העתיד מבלי לזכור את העבר, את מעשי ההקרבה והגבורה של בנינו ובנותינו ואת המחיר הכבד מנשוא ששילמו למען תקומתה של מדינת ישראל". הפעילות החינוכית להנצחתם של הנופלים נעשית בעיר דרך קבע ומחדדת את הקשר עם עברנו. כל משפחה נושאת את צער הפרידה והעירייה פועלת מתוך מחויבת להמשיך לשאת את לפיד הזיכרון דרך הדור הצעיר המתחנך לאורם של הנופלים. ראש העיר הודה ליו"ר ולחברי הסניף המתנדבים על פעילותם החשובה ואיחל לבני המשפחות חג חירות שמח. (11/4/22)
|