עיריית יבנה זכתה בחמישה כוכבים בתחרות בטיחות בדרכים במרחב המוניציפלי לשנת 2021


עיריית יבנה זכתה בציון הגבוה בתחרות שנערכה בין רשויות מקומיות המקדמות פעילות לבטיחות בדרכים.
     עיריית יבנה זכתה בחמישה כוכבים בתחרות בטיחות בדרכים במרחב המוניציפלי לשנת 2021

בטקס חגיגי שנערך השבוע בבית "המועצה לישראל יפה" בתל-אביב השתתפו נציגי רשויות מקומיות, מנהלי מטות עירוניים לבטיחות בדרכים מלמעלה מ- 50 רשויות בארץ , יו"ר המועצה לישראל יפה, רו"ח מיקי בלומנטל, יו"ר הרלב"ד, אבי נאור, סגנית יו"ר מרכז השלטון המקומי, ליזי דלריצ`ה, מנכ"ל המועצה לישראל יפה, ויצמן משיח ויו"ר התחרות, רנ"צ בדימוס, שלמה אהרונישקי.

בשנים האחרונות ועל-פי החלטת ראש העיר, צבי גוב-ארי, משקיעה העירייה משאבים ומאמצים רבים בתחום הבטיחות בדרכים במרחב העירוני והקהילתי, תוך שהיא מציבה לעצמה מטרה לצמצם עד כמה שניתן את מספר תאונות הדרכים בעיר. את נושא התחבורה והבטיחות בדרכים מוביל המשנה לראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, האחראי על ההוצאה לפועל של המדיניות העירונית תוך איגום הנושאים הנוגעים לתשתיות תחבורה, מטה הבטיחות, אכיפה, חינוך והסברה.

במהלך הטקס הוענקה לעיריית יבנה תעודה בה זכתה ב-5 כוכבים בתום בחינת עמידתה בכל הקריטריונים הנדרשים בתחרות רשות מקומית מקדמת בטיחות בדרכים לשנת 2021. בטקס השתתפו מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, מנהל מחלקת תחבורה ומטה הבטיחות בדרכים, בני נסימי וסגן מנהל אגף שפ"ע ומנהל מחלקת האחזקה, דוד מלכה.

בין המדדים שעל-פיהם נבחנו הרשויות בתחרות היו קיום חוקי עזר עירוניים ואכיפתם, יישום תוכניות חינוכיות והטמעתן בתוכניות הלימודים בבתי-הספר, שימוש באמצעים למיתון תנועה, קיום פעילויות הסברה, מצב התשתיות העירוניות ועוד.

במסגרת זו פעלה העירייה החל משנה זו לביצוע שיפורי בטיחות, נגישות והסדרת צירים מרכזיים, הוספת מעקות בטיחות ועמודי חסימה להולכי רגל ולרכבים, חידוש והגברת תאורת הרחוב, התקנת פסי האטה, חידוש ושיפור המדרכות ועוד, מתוך מטרה לשמירה על בטיחותם וביטחונם של כלל משתמשי הדרך במרחב העירוני.

צבי גוב-ארי, ראש העיר אמר השבוע כי "הפרס בתחום הבטיחות בדרכים מהווה עדות לחשיבות שאנו מייחסים לקידום הנושא בעיר. תודתי לכלל השותפים לעשייה הממושכת המקדישים מאמצים להגברת הבטיחות בדרכים ביישוב. אנו פועלים כל העת במטרה להפוך את העיר לבטוחה יותר למשתמשי הדרך, הדבר נעשה באמצעות פעולות הדרכה מגן הילדים, דרך הסברה לתושבים וחינוך הדור הצעיר, לצד השקעה בתשתיות תחבורתיות, סלילת שבילי אופניים ועוד.

ד"ר אהוד ויצמן, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק התחבורה: "איננו חוסכים במשאבים על-מנת לייצר אקלים בטיחותי בדרכים בעיר. הפרס אותו קיבלנו מעיד על פעילות מתמדת ורציפה בתמיכתו של ראש העיר צבי גוב-ארי תוך מחויבות גדולה לנושא. צפויה עוד מלאכה מרובה בתחום, נמשיך לפעול לקידום הבטיחות בדרכים ביבנה לרווחתם וביטחונם של התושבים".
 
(20/7/22)