לקראת ה-1 בספטמבר: פקחים עירוניים יאכפו ויקנסו רוכבי אופניים וקורקינטים
|
|||||||||||
|
ראו הוזהרתם: נסיעה פרועה בניגוד לכללי הדרך מציבה אנשים בפני סכנת פגיעה קשה ואף מוות. לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ובמטרה להגביר את הבטיחות בדרכים, תורחב ביבנה האכיפה בדגש על אי-חבישת קסדה ברכיבה (קנס של 1,000 ₪). הרחבת הסמכויות של הפקחים העירוניים מתווספת להחלטות הכנסת על הגדלת הקנסות בתחום הכלים החשמליים. בעקבות הרחבת הצו, הוסמכו הפקחים העירוניים לאכוף את העבירות הבאות: אי חבישת קסדה; איסור על רכיבה בכלים חשמליים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה (אישור הנדרש למי שאין רישיון נהיגה); איסור הרכבה; איסור שימוש באוזניות או מכשיר נייד בעת רכיבה על מדרכות שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל ומעברי חצייה. כמו כן, לפקחי העירייה ניתנה סמכות לאכוף עבירת אי-ציות של רוכבי אופניים עם מנוע עזר ורוכבי קורקינט חשמלי לתמרור המסמן רכיבה בניגוד לכיוון המסומן בחץ בעת רכיבה בשביל אופניים. בנוסף, סמכויות הפקחים הורחבו כך שיוכלו לבצע אכיפה נגד רוכבי אופנועים בכל שביל המסומן כמיועד להולכי רגל ובמעברי חצייה, ולא רק במדרכות או אף בנתיב המסומן כמיועד לאופניים כפי שהם מוסמכים כיום. בין העבירות שיוכלו הפקחים לאכוף ניתן למצוא שימוש במכשיר נייד ברכיבה (קנס של 1,000 שקלים), שימוש בשתי אוזניות ברכיבה (קנס של 250 שקלים) ואיסור הרכבת נוסע נוסף (קנסות בדרגות משתנות בטווח של 100 עד 250 שקלים). הפקחים יאכפו גם רכיבה בניגוד לכיוון המסומן בחץ בשבילי אופניים, אי חבישת קסדה (בהתאם לקנס החדש - 1,000 שקלים). מעתה הם יוכלו לתת דוחות לילדים ונערים מתחת לגיל 16 שירכבו על כלים חשמליים (1,000 שקלים) וכן לתת קנס על רכיבה ללא אישור של ההכשרה הנדרשת למי שלא עבר תיאוריה (בהתאם לקנס החדש - 750 שקלים). בעיריית יבנה מציינים כי המטרה היא הצלת חיים והבטחת בטיחות ושלום כלל משתמשי הדרך ובדרך זו צמצום תאונות הדרכים. "נסיעה פרועה בניגוד לכללי הדרך מציבה את הולכי הרגל, הנהגים והרוכבים עצמם בפני סכנת פגיעה קשה ואף סכנת מוות. ההוכחה לכך היא מאות האנשים בכל שנה הממלאים את מחלקות המיון והטראומה בבתי החולים". בעירייה קוראים לנהגים ולרוכבים לנסוע בזהירות ותוך הקפדה על כללי הבטיחות, כדי שכולנו נוכל להגיע ליעדנו בשלום. (28/8/22)
|