שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!


תלמידי יבנה נכנסו הבוקר בשערי בית הספר והגנים העירוניים בשמחה ובהתרגשות. למעלה מ-16 אלף תלמידות ותלמידים פותחים את לימודיהם ב-28 בתי ספר וב-156 גנים!
    
שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!
שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!-5 שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!-4 שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!-3 שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!-2 שנת הלימודים ביבנה, טוב שבאת!-1

בימים האחרונים השלימה העירייה את ההכנות האחרונות, באמצעות אגף החינוך, לקראת שנת הלימודים הקרובה. השיבוצים לגני הילדים ולבתי הספר הסתיימו אף הם, עובדי העירייה עשו לילות כימים על מנת לסיים את העבודות טרם פתיחת השנה, ואכן מרבית שיפוצי הקיץ בעשרות מוסדות חינוך ברחבי העיר הסתיימו ובימים הקרובים תושלם המלאכה.

מנהלים ומנהלות בתי הספר, הצוותים החינוכיים, הגננות והסייעות, המלווים בהסעות וכלל אנשי החינוך בעיר נערכו לקליטת הילדים וקידמו את פניהם בחום.

ביבנה 28 בתי ספר, 156 גני ילדים יפתחו את שעריהם ל- 4,147 ילדי גן, 1,437 ילדות וילדים העולים לכיתה א`, 7,487 תלמידות ותלמידים בבתי הספר היסודיים ו-4,548 תלמידות ותלמידים בחטיבה ובתיכון.

השנה נפתחנו 9 גנים חדשים של החינוך המיוחד ו-7 כיתות לימוד חדשות בבתי הספר, צוות המרכז הטיפולי לילד מפעיל מערכי תמיכה, ליווי וטיפול בתלמידים.

לאחר יום הלימודים הצהרונים של הרשת למרכזים קהילתיים יפעלו בכ-180 מסגרות בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, בהתאם לרישום. כ-3,600 ילדים ייהנו ממסגרת חינוכית מעשירה וצוותים איכותיים, ארוחות בריאות וחוגים.

בבתי הספר התקיים שיעור מחנך בשעה הראשונה ללימודים לזכרו של ראש העיר, צבי גוב-ארי ז"ל, שהלך לעולמו לפני כשבועיים. גוב-ארי שימש במשך כל שנות כהונתו כמחזיק תיק החינוך ופעל רבות לקידום החינוך בעיר. בכל בית ספר הוצבה פינת זיכרון מרגשת עם תמונתו ונר זיכרון.

בית הספר היסודי המשלב "ניצנים" במודל `קשת` נחנך הבוקר בשכונת נאות שמיר בטקס חגיגי במעמד מ"מ וסגן ראש העיר, חיים מסינג, מנהלת בית הספר, מירב קביזון, משנה ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, סגן ראש העיר, אלי מזוז, מנהל אגף החינוך, עשהאל שריר, יו"ר ועד ההורים, רמי דואני, הורים ותלמידים נרגשים. בטקס קביעת המזוזה אמר מסינג כי "פתיחת בית ספר חדש בעיר היא רגע מרגש בעיר וכולנו נרגשים מכך. כולנו נרגשים לראות את התלמידים וההורים שמחים וזה המקום להביע תודה והערכה לאנשי העירייה שעשו כל מאמץ להבטיח כי נגיע לרגע המיוחל".

תיכון "נבון" ברחוב הדוגית בניהולו של תמיר רגב פתח את שעריו לראשונה לתלמידי כיתות י`.

בבית הספר "אורט-אורמת" בו לומדים בו 184 תלמידים בניהולו של המנהל החדש, רמי מיכאלה, נערך ביקור מקצועי של שרת הכלכלה, אלוף (מיל.) אורנה ברביבאי, שהתרשמה מהעשייה החינוכית המרשימה, נפגשה עם הצוות החינוכי והתלמידים. בבית הספר, אשר נוסד בשנת 1970 ביוזמתם של בני הזוג דיתה ויהודה ברוניצקי, סדנאות מקצועיות מתקדמות ללימוד מקצועות טכנולוגיה מגוונים והוא נחשב לאחד המובילים בישראל.

מפקד מחוז המרכז במשטרת ישראל, ניצב אבי ביטון וסגל הפיקוד הבכיר במשטרת יבנה ובמרחב שפלה קיים ביקור חגיגי בבית הספר היסודי הרמב"ם, יחד עם מסינג ובכירי העירייה.

מהעירייה נמסר כי "הימים הראשונים מאתגרים לכולם ובעיקר לילדים העושים את צעדיהם הראשונים בגן ובכיתה א`. אנשי החינוך קיבלו את התלמידים בזרועות פתוחות. בכל בעיה או קושי ניתן לפנות לצוות החינוכי, השירות הפסיכולוגי החינוכי ימשיך לספק לילדים ולצוותי החינוך העירוניים מענה פסיכולוגי".

בהצלחה לכולם! שנת לימודים פורייה ומהנה
 
(1/9/22)