עלייה בשיעורי הזכאות לבגרות בעיר- 94.3%!
|
|||||||||||
|
הנתונים מדברים בעד עצמם: מערכת החינוך ביבנה פועלת במטרה לאפשר לכל תלמיד מימוש הפוטנציאל הטמון בו בהיבט האישי, הערכי והחברתי וזאת מבלי להתפשר על הישגים לימודיים. מהנתונים עולה כי בשנת הלימודים תשפ"א אחוז הזכאות לבגרות בעיר עמד על 94.3% לעומת 92.7% בשנה הקודמת ועל 86.6% לפני שנתיים. אחוז המסיימים תעודת בגרות הכוללת מתמטיקה ברמה של 5 יחידות עלה מ- 12.5% ל- 15.8% בתש"פ, וברמה של 4 יחידות עלייה מ- 23.4% ל- 27.2%. גם במדד המסכם את אחוזי ההתמדה בלימודים נרשמה עלייה מ- 82.4% בשנת תש"פ ל- 85.5% בתשפ"א. בבתי הספר העל-יסודיים בעיר יבנה למדו 9,687 תלמידים. אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי עומד על 48.7% ואחוז המורים בעלי תואר שני ומעלה 41.6%. בקרית החינוך ע"ש גינסבורג נרשמו 95.8% זכאות לבגרות לעומת 94.9% אשתקד ו-15.6% מהתלמידים היו זכאים לתעודת בגרות מצטיינת לעומת 8.2% בשנה שעברה. בתיכון נריה (כיום תיכון ישיבתי אורט-נריה) נרשמו השנה 100% זכאות לבגרות, בדיוק כמו בשנה שעברה! באולפנת יבנה- לבנות ולהיבנות נרשמו השנה 100% זכאות לבגרות לעומת 96% זכאות בשנה שעברה. בבית הספר בנות לאה נרשמו השנה 100% זכאות לבגרות לעומת 96.4% אשתקד. מעיריית יבנה נמסר כי "הנתונים מצביעים על עוצמתה וחוזקה של מערכת החינוך בעיר הפועלת לאפשר לכל תלמיד מימוש הפוטנציאל הטמון בו בהיבט האישי, הערכי והחברתי וזאת מבלי להתפשר על הישגים לימודיים. אגף החינוך בניהולו של עשהאל שריר והצוותים החינוכיים מקדישים משאבים ומאמצים לקידום תלמידי העיר, הפעלת תכניות חדשניות ומגמות לימוד מתקדמות, הרחבת המענים החינוכיים ומרחבי למידה ואנו שמחים על התוצאות המרשימות המהוות אות הערכה לכלל השותפים במלאכת החינוך, החל מהגיל הרך ועד לחטיבות העליונות. העבודה הקשה והפעילות המקיפה תמשך על-מנת להעלות אף יותר את אחוזי הזכאות ולהעמיק את הלמידה. זה המקום להזכיר ולהביע הערכה גדולה לראש העיר המנוח, צבי גוב-ארי ז"ל אשר הלך לעולמו לפני כשלושה שבועות. גוב-ארי ז"ל הציב במשך 24 שנות כהונתו את מערכת החינוך בראש סולם העדיפויות והובילה להישגים מרשימים על ציר הזמן, תוך התמדה ומעורבות אישית עמוקה. תודה והערכה לאנשי מנהל החינוך, מנהלי ומנהלות בתי הספר, צוותי המורים, ההורים והנהגת ההורים וכמובן לתלמידים עצמם על העבודה הקשה והמשמעותית לקידום מערכת החינוך בעיר ולהפיכתה לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל". (13/9/22)
|