קמפיין עירוני להעלאת מודעות לאלרגיות ורגישויות למזון
עיריית יבנה יצאה בקמפיין הסברה עירוני לשנת 2026 להעלאת המודעות לאלרגיות ולרגישויות למזון, במטרה להגביר את הערנות הציבורית ולהבטיח סביבה בטוחה, מכילה ומודעת יותר לילדים, בני נוער והקהילה כולה.
במסגרת הקמפיין משתתפים ילדים, ילדות ובני נוער תושבי העיר, הנרתמים להעברת המסר החשוב מתוך חווייתם האישית ומתוך רצון לקדם שינוי תודעתי סביב הנושא. התמונות והמסרים בקמפיין מציגים את ההתמודדות היומיומית עם אלרגיות מזון ואת החשיבות שבשיתוף פעולה מצד הסביבה - בבתי הספר, במסגרות החינוך ובמרחב הציבורי.
אלרגיה למזון עלולה להיות מצב מסכן חיים. הדרך המרכזית למניעה היא מודעות, קריאת רכיבים ושיתוף פעולה של הסביבה. במסגרת הקמפיין הוצבו ברחבי העיר שלטי הסברה עם מסרים אישיים של הילדים ובני הנוער המשתתפים, הכוללים את סוג האלרגיה ממנה הם סובלים ואת המסר שהם מבקשים להעביר לציבור. השלטים נועדו לייצר חיבור אישי, להגביר מודעות יומיומית ולחדד את האחריות המשותפת של כולנו בשמירה על בטיחותם. המסר המרכזי העולה מן הקמפיין הוא ברור: אלרגיה היא לא משחק ילדים - ועיר מודעת יותר היא עיר שמצליחה להציל חיים.
הקמפיין הינו יוזמה משותפת של דוברות עיריית יבנה ומתאמת הבריאות העירונית, כחלק ממדיניות רחבה לקידום בריאות, מניעה והסברה בקרב התושבים.
עוד מידע באתר משרד הבריאות