עצרת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים
|
||||||||||||||||
|
את הערב באמפי, לעיני אלפי תושבים, הנחתה הזמרת והשחקנית גלית גיאת במהלכו הופיע הזמר אביתר בנאי, תזמורת הקונסרבטוריון העירוני בניצוחו של ראובן גוטמן וחברי קבוצת התאטרון הקהילתי. בעצרת ובערב שירי לוחמים השתתפו ראש העיר, רועי גבאי, בני משפחות שכולות, חברי מועצת העיר, תושבים ונכבדים נוספים. יוסי סעידיאן, אחיו של סמל מרדכי סעידיאן ז``ל שנפל במלחמת יום הכיפורים הוריד את הדגל לחצי התורן. את לפיד היזכור הדליק שמעון שגב, אביו של רב``ט טל שגב ז``ל שנפל בעת בשנת 2012 ואחיו של רב``ט יוסף סבג ז``ל , שנפל בשנת 1991. יוחנן בן-נון אחיהם של רב``ט מיכאל בן נון ז``ל ושל סמ``ר משה בן נון ז``ל שנפלו במלחמת יום הכיפורים אמר קדיש על הנופלים. ראש העיר רועי גבאי אמר בנאומו כי "יום הזיכרון נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו עמוק בלב, בפצע הישראלי שלנו, החשוף, שלא מפסיק לדמם. היום, לילדים שלנו, אנחנו כבר לא יכולים להבטיח שעד שיגדלו לא יהיה צבא, כפי שהבטיחו לנו. התפקחנו כעם אבל היום אני כן מבקש לחלום שאולי, עד שיגדלו, לא יצטרכו עוד לסכן את חייהם. לחלום שלא נראה עוד נפגעים נוספים. לחלום שלא נדע עוד משפחות שכולות. זוגות, הורים, אחים, ילדים שמציאות חייהם תתהפך בין רגע. לחלום שלא נראה עוד התמודדות יומיומית של נכי צה"ל, הלומי קרב, נפגעי פעולות האיבה. אלה שזכו להישאר בחיים אבל מתמודדים עם פצעים קשים - לעיתים בגוף, לעיתים בנפש - יום יום, דקה דקה. במהלך הערב הוקרנו תמונותיהם ושמותיהם של 87 חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. הרב הראשי דוד אבוחצירא שליט”א נשא דברים מרגשים לעילוי נשמת הנופלים ותפילה לשלום חיי צה”ל וכוחות הביטחון שישובו בשלום לביתם. נציגת צה”ל סא”ל סוזי אסייג אמרה כי צבא ההגנה לישראל מצדיע למשפחות השכולות ולכל אלה שלא שבו לביתם. יו”ר סניף יד לבנים יבנה, שמעון סילוק, אחיו של סמל אברהם ברטו סילוק ז”ל שנפל במלחמת יום הכיפורים נשא דברים בשם המשפחות השכולות וסיפר על הגעגועים שאינם מרפים. סילוק אמר כי יום הזכרון הוא יום של אחדות ושותפות גורל בעם ישראל. החזן חיים אריה כהנא נשא את תפילת אל מלא רחמים. טל בר אחייניתו של אליאסף בן אבו ז``ל שנפל ב- 27 בינואר 1999, בעת מילוי תפקידו, סיפרה על האובדן הקשה ועל הפצע שהותירה נפילתו של אחיינה. הטקס והערב לשירי לוחמים הופק ע”י עיריית יבנה והרשת למרכזים קהילתיים ע”י הבמאי ג`וש שגיא והועבר בשידור חי בפייסבוק של עיריית יבנה. (25/4/23)
|