העיר יבנה ציינה 25 שנה לעלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר
|
|||||||||||
|
האירוע נערך ביוזמת עיריית יבנה ומשרד לקליטת העלייה במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי, מ"מ וסגן ראש העיר, משה חזות, סגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, מנהלת אגף הרווחה, צביה אוחנה, מנהל מחוז ת"א במשרד לקליטת עלייה, נחמיה חתוכה, יועצת הקליטה, זיווה בורנשטיין ואורחים נוספים. בעיר יבנה מתגוררים כ-4,000 יוצאי ברית המועצות לשעבר. בדברי ברכתו אמר ראש העיר, צבי גוב-ארי כי "העלייה לישראל היוותה בעבורכם אירוע משמעותי של הגעה למדינה ובניית בית חדש. בעבור מדינת ישראל משמעותה של העלייה הינה ערכית שהרי ישראל חרטה על דגלה להיות בית לאומי לכל יהודי, משמעות מוסרית של פעולה נחושה לפתיחת שערי הברזל בברית המועצות וכמובן משמעות אסטרטגית מבחינת השינוי שחוללה יהדות ברה"מ עם הגעתם של למעלה ממיליון עולים, מרביתם אקדמיים אשר השתלבו בהצלחה בכל תחומי החיים". מנהל מחוז ת"א במשרד לקליטת עלייה, נחמיה חתוכה, ציין את פעילות המשרד והודה לאנשי העירייה, לראש העיר צבי גוב-ארי ולמחזיק תיק הקליטה משה חזות על יוזמתו לקיום האירוע. העלייה לישראל מברית המועצות לשעבר בשנות ה-90 של המאה ה-20 החלה למעשה עוד בסוף שנות ה-80 עם פתיחת שעריה של ברית המועצות בעידן שלטונו של מיכאל גורבצ`וב. קצב העלייה לא היה אחיד, ורוב העולים הגיעו בתחילת שנות ה-90. בתחילת שנת 2000 הגיע העולה המיליון על אף שבפועל ברית המועצות כבר לא התקיימה. |