תרגיל חירום בסימולטור פיקוד העורף
|
|||||||||||
|
התרגיל מדמה בין היתר קריאות של אזרחים הפונים לעירייה בעת החירום, עבודה בשטח של צוותי החירום, פתיחת מרכזים לקליטת אוכלוסייה שביתם נפגע, הפעלת מתנדבים וצוותים עירוניים ותיאום בין הכוחות השונים ובהם כוחות ההצלה, צוותי העירייה וכמובן כוחות המשטרה ופיקוד העורף. בתרגיל השתתפו כלל ראשי מכלולי החירום העירוניים ועובדים חיוניים. במסגרת התרחישים שהוכנו לעירייה, דומו נפילות של טילים בשטח העיר, פינוי של תושבים, טיפול בתשתיות מים שנפגעו וחומרים מסוכנים. אלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי הגיע במיוחד להתרשם מפעילותה של העירייה ונפגש עם ראש העיר בחמ"ל התרגיל. בראש מערך החירום העירוני עמד ראש העיר, צבי גוב-ארי ובמנהלת התרגיל לקחו חלק מ"מ וסגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית ולצדם מנהל אגף הבטחון, ציון דויד, האמון על הנושא הביטחוני והמוכנות לשעת חירום ואחראי על התרגיל מטעם העירייה. בסיום התרגיל שארך למעלה מ-7 שעות, הודה מפקד מחוז המרכז בפיקוד העורף, אל"מ רמטין סבטי לראש העיר, צבי גוב-ארי ולצוותים העירוניים וציין כי עיריית יבנה הפגינה בתרגיל רמת כשירות ומוכנות גבוהים במיוחד. |