נערכים גם בשגרה: בבתי הספר מתרגלים התגוננות מפני ירי טילים
|
||||||||||||||||
|
בתרגיל ההדגמה לקראת התרגיל הארצי שיתקיים ב-20 בפברואר בכל רחבי הארץ, השתתפו ראש העיר, צבי גוב-ארי, מ"מ וסגן ראש העיר, אהוד ויצמן, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, יקל"ר יבנה, סא"ל (מיל.) עוזי ערן, מנהלת אגף החינוך, רות שרעבי, מנהל אגף הביטחון וחירום, ציון דוד, מנהלי בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, רכזי הביטחון, מפקד יחידת החילוץ העירונית, אל"מ (מיל.) שמואל פז ומתנדבי היחידה, מפקד משטרת יבנה, סנ"צ שלומי בן-שטרית, תאגיד מי יבנה, תחנת כבאות והצלה יבנה, השיטור העירוני והפיקוח, משטרת ישראל ופיקוד העורף. מתווה התרגיל כלל כניסה למרחבים המוגנים בפרק זמן קצר של 60 שניות וקיום פעילות הפגה פדגוגית לילדים. דובר העירייה, אריאל הלר מסר מכלולי החירום בעירייה תרגלו פריסת חפ"ק בחצר בית הספר ופתיחת מרכז קליטת אוכלוסיה באולם בית הספר. תלמידי בית הספר מעיין וסגל המורים בניהולה של יעל דויד הפגינו רמת מוכנות גבוהה ובתום התרגיל נערך תחקיר להפקת לקחים. ראש העיר, צבי גוב-ארי המשמש כיו"ר ועדת מל"ח העירונית צייו בדבריו כי "אנו מחויבים להתכונן לכל תרחיש מתוך הבנה כי תרגול בזמן שגרה יגביר את הסיכוי להציל חיי-אדם. ביצוע תרגולות והקפדה על כללי ההתנהגות נועד להבטיח מענה הולם של הצוותים ולשפר את התיפקוד בזמן אמת". תרגיל התגוננות ארצי בבתי הספר וגני הילדים יערך ביום שלישי, 20 בפברואר וידמה ירי טילים כאשר הילדים יהיו בכיתות. הילדים והתלמידים יתרגלו פינוי מהיר ובטוח למרחבים המוגנים. |