עיריית יבנה מעודדת את ילדי הגנים לקיום אורח חיים בריא ופעיל
|
בימי הספורט שנערכו במרכז הספורט שברחוב האלון השתתפו ילדי הגיל הרך אשר נהנו מפעילות ספורטיבית התורמת לשיפור איכות החיים, מעודדת פעילות גופנית סדירה והעלאת המודעות לשמירה על אורח חיים פעיל ובריא. מלבד החשיבות של העיסוק בפעילות גופנית וניצול נבון של שעות הפנאי, לחינוך הגופני השפעה בהקניית ערכים כגון סובלנות, הגינות, שיתוף פעולה, עזרה הדדית וכבוד לזולת. את הפעילות הובילה מחלקת גני הילדים באגף החינוך בשיתוף המחלקה לספורט. הילדים עברו בתחנות ספורטיביות המסייעות בפיתוח יכולות מוטוריות, קוגנטיביות וחברתית, פיתוח וחיזוק הדימוי והביטחון העצמי, עידוד לאהבת התנועה - והכל תוך הנאה מרובה. הפעילות התקיימה בהדרכת מורים מוסמכים בתחום חינוך גופני ותנועה בגיל הרך. ראש העיר, צבי גוב-ארי רואה חשיבות בקידום אורח חיים ופעיל בקרב ילדים בפרט ותושבי העיר בכלל, ומקדם יוזמות לעידוד העיסוק בספורט העממי והקהילתי. גוב-ארי נתן את האות לפתיחת הפעילות בימי השיא, בירך את הילדים וקרא להורים לסייע לגננות בהנחלת הרגלים בריאים בקרב הילדים. "הפעילויות הגופנית שהייתה חלק משגרת חיינו בעבר התחלפה בשנים האחרונות בישיבה ממושכת מול המסכים השונים ולכן קיימת חשיבות בשילוב התנועה בשגרת החיים", אמר ראש העיר והוסיף כי "למערכת החינוך תפקיד מרכזי בהקניית הרגלים ויצירת אורח חיים בריא בקרב ילדים בגיל הרך. אנו מאמינים בכוחם של הילדים לשמש סוכני שינוי בבית באמצעות השפעה על הוריהם ועל בני המשפחה". מערכת החינוך הקדם-יסודית בעיר פועלת להסמכת גני הילדים העירוניים כגנים מקדמי בריאות בשיתוף משרד החינוך, הפעלת תכנית לתזונה מאוזנת, מגוונת ומותאמת לילדים, העדפת מזון בריא, שתיית מים במקום משקאות ממותקים, עידוד אכילת פירות וירקות, הימנעות ממאכלים עתירי שומן ועתירי סוכר, הפחתת שעות מסך ועידוד פעילות גופנית, והידוק הקשר שבין תזונה, בריאות ועוד. ראש העיר הודה לשותפים בהובלת התכנית- למנהלת אגף החינוך, רות שרעבי, מנהלת מחלקת הגנים רוחמה בן-אליעזר והמפקחות, המחלקה לספורט בניהולו של שאול דוד, רכזת התכנית, אורלי גיירו, הגננות, הסייעות וההורים המלווים שלקחו חלק פעיל בימים אלה. |