"גישור – דיאלוג אחר בחינוך": קורס ההכשרה למורים ביבנה הגיע לסיומו המוצלח


 מחזור קורס ההכשרה "גישור-דיאלוג אחר בחינוך" למורים הסתיים במפגש חגיגי ומרגש.
טיפוח המורים והקניית כלים מתאימים לעשייה החינוכית היא אחד היעדים החשובים שקבע ראש העיר, צבי גוב-ארי למערכת החינוך העירונית. בימים אלה הגיע לסיומו קורס ההכשרה, שהינו חלק מתוכנית `המרכז לדיאלוג אחר`, המתקיים במסגרת תוכנית גישור מערכתית-עירונית הפועלת ביבנה, במימון העירייה, מזה 9 שנים, ביוזמתו של ראש העיר



    
"גישור – דיאלוג אחר בחינוך":  קורס ההכשרה למורים ביבנה הגיע לסיומו המוצלח
"גישור – דיאלוג אחר בחינוך":  קורס ההכשרה למורים ביבנה הגיע לסיומו המוצלח-2 "גישור – דיאלוג אחר בחינוך":  קורס ההכשרה למורים ביבנה הגיע לסיומו המוצלח-1

את הנחיית התוכנית המערכתית והייחודית ביבנה יזם ראש העיר, צבי גוב-ארי, מתוך הכרה כי באמצעות גישור, הקשבה ושיח ניתן ליישב סכסוכים במערכות יחסים ובאמצעות התוכנית המערכתית אשר מיועדת הן לתלמידים, והן להורים ולמורים, ניתן לחולל שינוי מקיף ולהעניק למשתתפים כלי חשוב לחיים.

במהלך ההכשרה, בהובלת אגף החינוך ומרכז רייך, נחשפו המורים לתוכנית החדשנית `גישור- דיאלוג אחר` שכוללת כלים יישומיים בגישור המאפשרים לכל מורה ליצור שינויים משמעותיים במעגלי תקשורת שונים בחייו האישיים, המשפחתיים והחברתיים גם יחד. במפגש המסכם, שיתפו המורים בשינויים שהתחוללו בחייהם האישיים והמקצועיים בעקבות הלמידה, והביעו שביעות רצון גבוהה במיוחד גם במשובים, בהם הפליאו לתאר את החוויה במילים עוצמתיות ומרגשות.

מיכל סער, רכזת מתמטיקה: "כרכזת מתמטיקה אני עובדת בממשק מול תלמידים, הורים, צוות מורים והנהלה. לא פעם יש ניגודי אינטרסים ומחלוקות שמגיעות לפתחי כרכזת המקצוע. אני שמחה לציין כי הקורס הזה לגמרי העניק לי כלים מעשיים לשיח בנוף הבית ספרי. יש לי רק להצטער שלא עשיתי זאת לפני הרבה שנים".

אורלי דינו, בית ספר `ביאליק לטבע`: " `קורס גישור- דיאלוג אחר` מקנה כלים לשימוש בפועל בבית-הספר והן בניהול סיטואציות בחיים האישיים, בכיתה ובעבודה. הקורס שם דגש על שיטות עבודה ושיח משותף תוך מציאת מטרה משותפת על פני חילוקי דעות וחוסר הבנה ויוצר דיאלוג אחר בשגרת היום יום, מפרה ומאפשר שיתופי פעולה, הבנה הדדית ויחסי כבוד."

פטריסיה שמעוני כהן: "קורס גישור הוא אינו עוד קורס, זכינו ללמידה משמעותית לחיים, כלים לצרכים שלנו כאנשי חינוך, הורים ואנשים כאחד. את המפגשים שלנו אפיינו אווירה מכבדת, מקצועיות והובלה איכותית של המנחים היקרים, אורנה גילת ודיויד. מכל מפגש יצאנו מאושרים ומעושרים בארגז כלים ובו מיטב המיומנויות ללומד במאה ה21 - חדשנות, סרטים, הרצאות, סדנאות ועוד. תודה לראש העיר על הובלת תחום הגישור במערכת החינוך בעיר ובנימה אישית, תודה על הזכות לקחת חלק".
אורנה גילת, מייסדת ומנהלת `המרכז לדיאלוג אחר`: "התוכנית פועלת למען קידום והובלת שינוי בדרכי החשיבה וההידברות, באמצעות הטמעת מיומנויות שיח יצירתיות ושיתופי פעולה במערכות יחסים. משתתפי התוכנית רוכשים הכשרה מקצועית וכלים גישוריים המאפשרת המשך למידה והתפתחות עד לרכישת תעודת הסמכה והשתלבות בתחום הגישור המבוקש במסגרות רבות ושונות מתוך כוונה ליישם את הנלמד בקהילה ובחברה בכלל".

כעת, לאחר שהסתיים השלב הראשון בהכשרה, ממשיכה התוכנית לחלקה השני, בהנחייתו של ד"ר דיויד שמעוני, במהלכו תמשיך הקבוצה להתמקצע עד להכשרתם הרשמית של המורים כמגשרים מוסמכים על-פי הקריטריונים של ועדת גדות בבתי המשפט.

ראש העיר, צבי גוב-ארי, יזם את הפעלת תוכנית הגישור בתי הספר בעיר ומשוכנע כי התכנית מסייעת לאקלים היישובי ומעניקה למשתתפיה כלי חשוב לחיים. "אני מברך את המורים שלקחו חלק בתכנית ומאמין ביכולתכם להשפיע ולתרום הן במרחב הבית ספרי והן במרחב העירוני. הפכנו את תהליך הגישור לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית הספר והשפעתו ניכרת באקלים החברתי-חינוכי".